marți, 5 aprilie 2011

Pesto de Leurda

Sau episodul 2 din serialul Leurdo-Mania!


De cand tot astept sa iasa leurda si sa fac un pesto-bun-de-tot din ea! Era buna ideea in teorie, iar in realitate a fost si mai si! As spune chiar ca "This pesto is the best-o"

Ingrediente: 2 legaturi de leurda + 2 fire de usturoi verde (da, are leurda gust usturoiat, dar motto-ul meu cand vine vorba de usturoi e "the more, the merrier"), 1 mana mica de alune, 5 linguri de parmezan ras, 6-7 linguri de ulei de masline extravirgin, sare si piper.

Planul era sa le pasez cu mixerul vertical (caz in care ar fi fost gata in 2 minute), dar - ghinion de nesansa - se pare ca mixerul meu a dat coltu' (of) asa ca am trecut la Planul B - sa zdrobesc totul in mojar.


Dupa 15 minute de bushit intensiv si de crampe la mana, a rezultat o bunatate de pesto cremos, aromat si perfect. 

Numa' bun de amestecat cu niste paste fierbinti si savurat intens :D

23 comentarii:

oau....buna ideea!...deja imi vine sa intru prin monitor, sa-ti fur portia de paste si sa fug apoi cat m-or tine picioarele ( ca doar nu vreau sa impart cu nimeni asa o bunatate!)

de cind a venit primavara cea frumoasa si verde am inceput sa gatesc cam orice cu leurda: salate, paste, raita, lassi. Pesto de leurda is a new one si o sa incerc chiar in seara aceasta. Love, xx

@ Ophelia: sa stii ca asa e - nu prea-ti vine sa imparti cu nimeni! Noroc ca iese destul de mult din 2 legaturi de leurda cat sa nu se lave cu victime colaterale :p

delicioasa idee.

as mai adauga la paste pentru culoare, dar nu numai, si niste rosii tinute la cuptor, stropite mai inainte cu nitel otet balsamic...

@ Leo - ai dreptate, ar fi mers de minune niste rosii, dar acum am vrut sa ramana pesto-ul personajul principal. Dar data viitoare asa cred ca o sa fac ;)

mmm, lecker! Chiar azi am luat leurda planificand... pesto cu paste pentru maine :)
Gand la gand!

Sa va fie de bine, arata tare apetisant!

@ Anki: Lecker rau de tot, asa e! Leurdeala placuta maine :D

acum ca alaptez vad o mie de retete cu leurda, doar sa-mi faca-n ciuda ca n-o pot manca! arata impecabil, felicitari!

@ Ina: imi pare rau! Dar cu asa o fetita frumoasa e un pret mic de platit :D

Eu cred ca o sa mor de pofta cand o sa alaptez si o sa va trebui sa tai usturoiul din dieta... toate ca toate, dar asta va fi cel mai greu!

Mai... si eu alaptez, pitica are 6 luni... si nu ii displace deloc nici usturoiul, nici leurda, sau altele.
Iar usturoi am consumat si cand era mica mica, nou nascuta. Sigur, initial am incercat cu o cantitate mica, am vazut ca pe ea nu o deranjeaza cu nimic, asa ca am continuat.
Parerea mea e ca puteti incerca orice aliment sanatos, ce va place, mai intai cate putin (daca aveti dubii), apoi urmariti daca bebe are vreo reactie impotriva. Ma rog, nu ma mai intind aici :)

Btw, ieri, vazand titlul cu anuntul, ma asteptam sa citesc despre berze si DPN uri :P

@ Anki: mai asteptam putin pana la berze - deocamdata berzele ne cam sperie :p

Excelenta ideea! Eu sunt fan paste iar hazbandu e fan leurda, deci we asta sarbatorim alea 6 luni de casatoreala cu paste cu pesto de leurda:D ypeeee
Multumim din suflet pentru idee :*

@ Forfecutsa: acum, ca ai zis de 6 luni de casatoreala, m-am apucat sa calculez si mi-am dat seama ca la noi a trecut ziua cu pricina si nici nu mi-am dat seama :p

Sarbatorim 8 luni luana asta (sper sa nu uit din nou)

Sarbatoreala de casatoreala placuta si voua :*

Exact asta am facut si eu azi :)))
Foarte frumoase pozele!

buey, tu stii de cand n-am mai mancat eu paste?! like img!

of, of honey >:D<
I feel like giving you a hug... and a huge bowl of pasta! Rezolvam zilele astea, da? :p

Off topic: tocmai m-am intors din Sicilia si nu pot sa spun decat ca sunt fericita :) Multumesc de idee, daca nu vedeam pozele de pe blogul tau, si al lui Mazi, n-as fi mers. A fost extraordinar de frumos: soare, mare mancare si buna dispozitie. Taormina mi s-a parut un orasel foarte cochet si romantic iar mancarea ..... la superlativ. Am mancat pizza cu fistic, spagetti cu vongole, involtini de peste spada, calamari cu sos limoncello, si multe altele care nu-mi vin acum in minte :). In concluzie, multumesc de idee, si cu voia ta ma inspir in continuare de pe blogul tau atat cel de mancare cat si cel de calatorii.
Te pup,
Alina

Chef Chilly....in primul rand vreau sa te felicit pentru blogul tau, imi place mult!...iar in al doilea rand vreau sa te intreb ...legat de pesto-ul cu leurda (o sa incerc reteta weekendul asta), leurda ai pus-o cruda la pasat..sau ...? Multumesc!

@ Anonim: mersi :D
Leurda am pus-o cruda, dupa ce am spalat-o bine. Sa-mi zici cum iti iese!
Weekend placut!

@ AlinaSB: ma bucur tare mult ca te-am convins si ca te-ai simtit bine in Sicilia. La noi urmatoarea destinatie de weekend e Dublin la toamna - 40 euro cu toate taxele biletul dus-intors, de la Blue Air. Chech it out :p

Ok, caut imediat!
Thanks again!!!!
te pup

Delicios pesto de leurda. L-am "executat" imediat :)

foarte inspirata reteta, mai stiam de o varianta asemanatoare de pesto cu patrunjel. n-am gsit in casa decat migdale crude, a iesit un deliciu!

Trimiteți un comentariu