marți, 12 aprilie 2011

Loboda cu Lapte ca la Alex la Tara

Pana sa-l cunosc pe Alex, nu mai auzisem de treaba asta, dar, la Alex la tara (intr-un satuc in varful unui deal din Prahova), loboda cu lapte e la mare cautare (la fel ca si stevia/spanacul/dovleacul cu lapte).


Despre ce-i vorba? un fel de ciorba in care rolurile principale sunt jucate de loboda (sau stevie/spanac/dovleac) si de lapte prins, iar in roluri secundare mai apar o ceapa, niste marar, si, uneori, un pic de lapte dulce.

Bunica lui Alex mi-a explicat pe indelete tehnica: speli loboda si o oparesti in apa fiarta. O scurgi bine si o toci marunt. Intr-o oala, incingi 2 linguri de ulei si calesti nitel o ceapa tocata; apoi adaugi si loboda si peste, torni 2L de lapte prins + o cana de lapte dulce si o legatura mica de marar, maruntita. Lasi totul sa dea in clocot si opresti focul.


Inca nu mi-a iesit ca la carte, dar ma perfectionez la fiecare incercare. Are un gust acrisor si proaspat si racoritor si e aproape imposibil sa nu mai ceri inca o portie :D

Voi ati mai auzit de chestia asta?

Also, e tare frumos la tara - aici a venit cu intarziere primavara, dar recupereaza rapid terenul :D


Data viitoare cand mai ajungem aici, va povestesc despre minunatele clatite cu flori de salcam cu care ne rasfata bunica :D

12 comentarii:

ca sa-ti iasa ca la bunica cred ca ar trebui sa folosesti lapte nepasteurizat (din ala de la dozatoare), prins in casa (haha, ce funny suna asta :)), nu lapte batut cumparat

Probabil ca ai dreptate - incerc cand ne intoarcem :D

Eu nu am mai auzit de asta. Dar imi aminteste cumva de ciorba de salata (whatever... supa) de acasa, din Ardeal.
Sunt sigura ca e yum!

Si asa... sunteti la tara? Have fun!

Cel mai sigur ar fi sa-ti cumperi o vaca :D. Da' ce paznici mandri au gainile cele roscate! Cum o cheama pe pisica?

@ anki: ne-am intors azi - ne pregatim de concediu acum :D

@ xxl: da, erau foarte prezenti la datorie cocosii! Si dimineata sunt pe faza si canta pana-ti vine sa te duci sa-i jumulesti un pic :p
Pe pisica cred ca o cheama "pisica" - nu prea se omoara oamenii pe acolo cu botezatul pisicilor...

eu am auzit:D sunt crescuta in Prahova si asta mancam in copilarie. Ba chiar am reprodus ciorba de loboda cu lapte batut amu doua saptamani, spre "oroarea" hazbandului (in prima faza). Pana la urma a disparut ditai oala de 5 litri in 3 zile:D
deci da, e yummy.
din acelasi ciclu de succes, recomandam si urzicile, stevia si spanacul:D
va pupam

Yummy rau! Alex intreaba "unde in Prahova" (e foarte curios :p)

Si noi va pupam si asteptam sa ne cunoastem oficial cand ne intoarcem de pe meleaguri straine :d

Daaa, e delicioasa ciorba aceasta. Si la mine la tara (Lopatari, judetul Buzau) se fac "foi cu lapte" (noi asa o numim si cel mai des o facem cu frunze de sfecla sau stevie, mai rar loboda). Iar clatitele cu flori de salcam sunt ...minunate:D. Mi-ai adus aminte de copilarie cu postarea ta, caci n-am mai mancat clatite din acestea cam de pe vremea cand eram in scoala generala:P...pacat ca nu se gasesc in piata flori de salcam.

uite, asta e exact genul de reteta care nu ar trebui sa se piarda si care da o urma de '100% original' bucatariei romanesti. iti urez sa o faci si tu pentru nepotii si stranepotii tai! :)

Elena, am crescut la Bucov, langa Ploiesti, si cativa ani buni si pe la Drajna de Jos,dincolo de Valenii de Munte.Acolo m-am imprietenit cu ciorba de loboda cu lapte batut:D
Distractie placuta pe unde va plimbati :*

O da, si eu am auzit, pentru ca de cativa ani, "locuinta mea de vara e la tara" chiar in Prahova, sat Ogretin, comuna Drajna si vecina noastra care ne rasfata cu tot felul de chestii locale ne-a facut cunostiinta cu dovleacul in lapte prins :)

Si da, acolo primavara vine cu 2 saptamani intarziere fata de Bucuresti ..

Trimiteți un comentariu