duminică, 16 ianuarie 2011

Banana Bread - Editia Deluxe


Intai si intai - sa va spun ca imi place foarte mult banana bread in toate variantele din lume. E asa un desert simplu si sincer si nepretentios - imi aduce aminte copilarie. Varianta de asta am numit-o "Deluxe" pentru ca e mult mai mult decat o simpla banana bread - e o banana bread cu crusta de nuci caramelizate. Nu suna bine? :D Prajitura  moisty si aromata + crusta de nuci crocanta  = TRUE LOVE, va promit!


Va trebuie asa: 
Pentru prajitura: 
2 cups de faina
1lingurita de bicarbonat de sodiu
½lingurita praf de copt
1 cup zahar
½ cup ulei
2 oua
3 banane, zdrobite
1 lingurita extract de vanilie
3 linguri de lapte

Se pun toate ingredientele intr-un castron, se amesteca vartos pana se omogenizeaza totul si gata! Se toarna compozitia intr-o tava de chec unsa cu unt, se admira propria persoana si se minuneaza ce usor se fac prajiturile  :D

Pentru crusta de nuci:
1½ cup nuci tocate
1/3 cup faina
¼ cup zahar brun
½ lingurita scortisoara
50g unt

Din nou, se amesteca bine toate ingredientele - cel mai bine - cu degetele. Se presara amestecul deasupra aluatului de prajitura - astfel incat sa o acopere cat mai uniform.
 

Se coace prajitura timp de 45minute la foc mic (180grade) - pana cand scobitoarea iese aproape curata ;)



This is great stuff - I promise! Cross my heart and have another bite! :D

* daca nu aveti "cup" - pur si simplu alegeti o ceasca de cafea (din alea mici, de 100ml) si masurati toate ingredientele cu ea ;)

5 comentarii:

Si noi facem des banana bread,dar acuma vreau si eu sa o incerc cu crusta de nuci! Eu am masurat cup-ul cu o cana pe care scria 200 ml si era exact aceeasi cantitate,in rest nu stiu ca numai pe cana aceasta scria cantitatea.

Salut! Am incercat reteta ta week-endul acesta, si le-am servit-o musafirilor mei! Am primit numai laude, asa ca i-am trimis pe toti pe blogul tau :D Mersi de reteta ;) Faina treaba faci aici!

@ Anomim: imi pare bine ca ti-a placut!
Si eu am mi facut-o de cateva ori de atunci - ultima data am si insiropat-o cu un sirop facut din 3 linguri de zahar brun si 100ml de apa si 1 paharel de rom clocotite vreo 10 minute fa foc mic - cand se raceste un pic prajitura torni siropul peste - even more yummier!

buna,
azi dimineata am incercat pentru prima data sa fac banana bread si am ales reteta ta! sunt extrem de incantata de cum a iesit, mai ales ca sunt o incepatoare in ale deserturilor! am martori (si cobai)care au confirmat succesul!

@ Margot: ma bucur ca ai incercat si ca a iesit bine! Daca si cobaii sunt multumiti, atunci sigur a fost perfecta! :D

Trimiteți un comentariu