joi, 21 octombrie 2010

Falafel cu cuscus si sos de iaurt

Ce imi place la bucataria libaneza (una din preferatele mele) e ca e usoara si plina de arome proaspete si savuroase... Pentru amatorii puturosi, va recomand cu mare caldura restaurantul Ali Baba de langa piata Muncii, care are mancare libaneza delicioasa la niste preturi mai mult decat rezonabile.
Si, cum va spluneam, aseara ni s-a facut pofta de lebanese food si m-am gandit sa fac niste falafel (chiftelute de naut).

Teoretic falafelul e doar cu naut, dar eu aveam o conserva de amestec de fasole si naut de la Mega si am folosit-o pe asta.
Am sfaramat fasolea, am amestecat-o cu o ceapa mica tocata marunt, 2 catei de usturoi rasi, o legatura de patrunjel tocat, o lingurita de chimen macinat (sau il puteti zrobi intr-un mojar), o felie de paine inmuiata in apa, un ou si o lingura de faina (+ sare, piper, niste ardei iute tocat for an extra kick).
Am format chiftelute rotunde, le-am dat prin pesmet, ca sa fie mai crunchy, si le-am prajit.



Pentru cuscus (care se gaseste la Carrefour) am procedat asa: l-am pus intr-un bol, si l-am acoperit cu apa clocotita, care sa il acopere cam cu un deget, am acoperit bolul cu o farfurioara. Dupa 5 minute se umfla foarte tantos si e gata.
Doar adaugati niste sare si un pic de ulei de masline si infoiati-l cu o furculita. L-am amestecat cu un castravete tocat, niste rosii uscate la soare tocate si ele (le puteti inlocui cu rosii proaspete, daca nu aveti uscate), patrunjel  si 2-3 fire de ceapa verde taiate marunt.
Copletati cu niste zeama de lamaie si inca niste ulei de masline, si gata.
In sfarsit, teh final step: sosul de iaurt - amestecati 200g de iaurt cu 3 catei de usturoi rasi, un castravete taiat marunt si patrunjel tocat. Asezonati cu sare si piper, si picurati peste un pic de ulei de masline. Asamblati toate bunatatile pe o farfurie cu niste lipii, si asta-i tot.
Mozolire placuta!

3 comentarii:

yummy....arata foarte bine si sunt sigura ca este foarte foarte bun :)

arata geniaaaaaaaaaaaaaaaaaal...mi se pare ca faci ca orice reteta sa para simpla..:)

Salutări şi felicitări pentru blog!
Confirm: super super bun. Aseară am gătit întocmai şi am mâncat până n-am mai putut. Din cauza unui mic accident (dispariţia pastei de susan), năutul destinat humusului a ajuns tot falafel astfel că ne-am delectat cu minunăţiile-astea şi azi.(tot răul spre bine :P)Într-adevăr o bucătărie nemaipomenită!

Trimiteți un comentariu