miercuri, 29 iunie 2011

Bloggers' Weekend Away @ Hotel Vega din Mamaia

Weekendul trecut ne-am desmatat in toata regula in Mamaia, la invitatia familiei Foodie. Au mai fost prezenti la datorie Mazi si Madalin + jumatatile din dotare. Am ajuns in Mamaia sambata pe la pranz, chiar inainte de dezlantuirea potopului si ne-am cazat rapid in camera oferita de cei de la Hotelul Vega. Despre hotel nu am decat cuvinte de lauda - probabil unul din cele mai frumos
amenajate hoteluri in care am stat in Romania, cu niste servicii pe masura.

Singurul punct negativ ar fi pretul camerei, destul de piperat (dar, pe de alta parte, din cate inteleg eu, oamenii merg in Mamaia ca sa sparga bani la greu - de ce oare, ma intreb? - asa ca daca tot ajungeti pe aici, Hotel Vega e o alternativa fericita.


La pranz am mancat pe cat de bine, pe atat de deprimant de scump la restarurantul Lot.k din aceasta statiune de mare prestigiu mondial. Nu am ce zice - mancarea a fost foarte buna - am impartit in 10 persoane cateva platouri cu icre, salata de vinete, hamsii si salata caprese + painici calde, cu adevarat delicioase.

La felul 2, deja satui aproape, am impartit cu Alex o saramura de crap exceptionala.


Aperitivele + saramura + o limonada de 500ml ne-au dus la 150 ron (pe noi 2) -  mi-a cam stat inima in loc cand am vazut nota de plata! Mi s-a parut neobrazat de scump avand in vedere cat am mancat, dar, din nou, din cate inteleg, sunt preturi rezonabile pentru magnifica Mamaia, si, macar a fost scump si bun, nu scump si prost.

Motivul excursiei noastre pe litoral, insa, a fost sa testam meniul oferit de noul bucatar sicilian al Restaurantului Akolade de la Vega, care ne-a promis sa ne rasfete cu delicii culinare ca la bunica din Sicilia acasa.

Asa ca sambata seara ne-am asezat cu totii la masa si am apucat taurul de coarne: un ospat cu nu mai putin de 8 feluri de mancare - 5 dintre ele pregatite de sicilian, iar 3 - de bucatarul roman al restaurantului.


Am inceput cu Caponata siciliana - a fost la fel de buna pe cat mi-o aminteam pe cea mancata la mama ei acasa, in Sicilia. Un echilibru perfect de texturi si arome - I loved it!


Felul 2: caracatita cu cartofi aromati cu busuioc si sos de rosii uscate: n-a fost rau, dar n-a fost nici extraordinar - caracatita buna si frageda, dar cartofii un pic fazi.


Felul 3 a fost preferatul nostru din toata masa: o minune de ravioli (si mie nu-mi plac deloc ravioli, in general), perfect al dente, umpluti cu creveti si scoici Saint Jacques si acoperiti de 2 sosuri delicioase, unul de spanac si celalt de dovleac. O grozavie! (daca ma voi intoarce aici, asta o sa comand, cu siguranta)


La felul 4 am avut biban in crusta de fistic, cu garnitura de cartofi, dovlecei, rosii cherry si bucuioc, invelite in radicchio. Pestele era gatit excelent si foarte gustos, insa am avut o mica problema cu garnitura, care mi s-a parut un pic greoaie. Dar, acoperita de sosul de usturoi alaturat, a fost yum :D


La felul 5 deja ne tineam de burta si ne plangeam de mila ca avem de mancat atatea bunatati si deja suntem satui. Asa ca am avut destul de putin spor la pieptul de rata perfect roz si fraged, care facea casa foarte buna cu sosul de cirese alaturat.


In schimb la felul 6 nu ne-am mai putut abtine si am ras tot din farfurie, atat de mult ne-a placut vita in sange, frageda si delicioasa, acoperita cu sos de vin si servita cu un trio de piure-uri. Mi-nu-na-ta!


La desert am primit intai un tortulet de branza de oaie cu capsuni - atat de bun ca l-am dat gata instant, desi eram plina cum n-am mai fost vreodata. Crema de branza, extrem de bogata, a fost geniala in combinatie cu capsunile acrisoare si cu blatul fraged. Daca ajungeti la Vega, sa nu cumva sa-l ratati!


All in all, a fost o experienta foarte placuta, si nu ma refer doar la mancare (delicioasa), ci si la serviciul de exceptie. Despre preturi nu pot sa va spun, pentru ca meniul italian nu va debuta decat in iulie, asa ca n-am vazut ce costa cat. In mare insa, rasfoind meniul international de la intrarea in restaurant, pot spune ca veti manca mult mai ieftin la Akolade decat prin alte parti ale Mamaiei ( de ex. Lot.k :| ). Asa ca, daca aveti drum prin Mamaia, faceti o vizita restaurantului Akolade de la Vega, si sa nu cumva sa uitati sa comandati ravioli si tortuletul cu branza de oaie!

1 comentarii:

frate, trebuie neaparat sa imi reglez programul, sa ma potrivesc si eu cu restul lumii... I am green with envy :)

Trimiteți un comentariu