marți, 16 noiembrie 2010

Etiopia - aventura culinara

Pana acum o luna nu mai mancasem niciodata mancare etiopiana. Dar cu incercam sa ne extindem orizonturile culinare, am profitat de ocazia se experimentam din punct de vedere gustativ Etiopia cand am fost in Cape Town, during our awesome honeymoon (more on that in a later post :D)


Bucataria etiopiana se bazeaza pe mancaruri condimentate, asemanatoare unor tocanite, vegetariene sau cu carne, pe numele lor "wat", care se mananca impreuna cu injera. Injera este elementul cheie - un fel de paine/clatita, facuta dintr-o cereala ce creste doar in Africa de Est, numita teff. Este usor acrisoara si foarte aromata.


De asemenea, are rol si de farfurie, si de tacamuri. De ce? Pai, wat-urile sunt aduse la masa in boluri, si apoi varsate pe o bucata mare de injera, iar cu bucatele mai mici iti bagi frumos degetelele in mancare si infuleci. Dar merita mozoleala, zau!


Din aceasta cauza, fiecare masa incepe cu o ceremonie a spalatului mainilor, ca totul sa fie foarte sanitar si non-gross. See?


Am inceput cu 2 aperitive - unul o crema de branza si spanac (again, me & spinach = LOVE), si una pe baza de naut, condimentat si usor acrisoar, servite cu un fel de chipsuri din lipie. Yummy!



Apoi a urmat porceala - improrpiu spus, pentru ca etipienii nu mananca porc; prefera puiul, vita, mielul, pestele, lintea, fasolea, cartofii. Dar eu nu ma supar - pot sa ma lipsesc de porc (stiu ca unii considera asta erezie, dupa zicala impamantenita "cea mai buna pasare e porcul").

Asa, cum ziceam - noi am mancat un fel de tocanita de pui marinat in zeama de lamaie, si simmer-uit cateva ore impreuna cu ceapa, usturoi, ghimbir si Berbere (condimentul de baza in bucataria etipoeana ), una de peste cu cu cardamon, aromat si acrisor, si una de linte, slow-cooked cu usturoi, ceapa si Berbere.
Toate delicioase, desi, ca de obicei, felul vegetarian mi-a placut cel mai mult. Oricum, le-am dat gata pe toate in no time - iata si dovada :p


A fost o masa memorabila, if a bit messy. Sa speram ca in curand o sa apara un restaurant etiopian si in Bucuresti. promit ca as fi client fidel ;)

6 comentarii:

mah...tu imi fcai niste pofte cu mancarica asta, ca imi vine sa ma urc in avion si zbor spre Cape Town!!!

Vanilla: iti recomand din totul sufletul sa faci asta! Am calatorit prin multe locuri, dar tara mai frumoasa ca Africa de Sud nu am vazut. E dincolo de orice imagianie! Iar din punct de vedere gastronomic...e raiul pe pamant, fara indoiala!

Stefan, ti-am vizitat blogul - imi place! Si aricolul e foarte interesant. Nice job! Succes in continuare :D

Tocmai am venit din Etiopia (tot scriu serialul de povesti pe blog)... Chiar ti-a placut injera ? Am incercat si injera "adevarata" (din teff), si cea "pentru saraci" din sorg, mi se pare un pic acida :(

@ Imperator: Da, sa stii ca mi-a placut, dar a fost vorba de o singura masa. Nu stiu cat mi-ar placea daca as fi nevoita sa o mananc in fiecare zi, la fiecare masa, timp de 1 saptamana sau 2.
Cum a fost Etiopia? Eu vreau Ruanda & Uganda next.

Trimiteți un comentariu