joi, 9 iunie 2011

Pilaf cu Conopida, Naut si-un Ou

Recunosc, spre rusinea mea, ca saptamana asta mesele noastre au fost compuse aproape exclusiv din salate/rosii cu branza sau inca niste salate (uneori de rosii cu branza :)). O singura data m-am incumetat sa aprind aragazul, ca sa fac orezul asta cu iz indian - se face extrem de repede asa ca n-a fost fost prea mare efortul ;)


Am calit in 2 linguri de ulei ordinar, 1 ceapa taiata marunt si 2 catei de usturoi feliati, si dupa 5 minute am adaugat o cescuta de orez (100g), 2 cesti de apa, o conopida desfacuta in buchetele si o conserva de naut scursa bine.

Am aromat toata treaba generos, cu  3 lingurite de garam masala, 1 de turmeric, niste praf de chili (mai mult, asa, ca nu degeaba ma cheama Chef Chilly :p), 1 lingurita de boabe de mustar, 1/2 lingurita de chimion si 1/2 lingurita de coriandru macinat + cateva frunze de curry (daca n-aveti asa ceva nu-i bai, dar sa stiti ca le gasiti la Bacanie ;)


Am lasat totul sa fiarba la foc mic pana ce orezul era fiert si toata apa a scazut, si am adaugat 5 linguri de smantana lichida si 2 rosii taiate cubulete.


Am mai lasat cratita pe foc 5 minute, cat sa se formeze un sos cremos si aromat, si intre timp, am executat 2 poached eggs (adica ochiuri romanesti, fierte in apa). Daca le faceti in apa sau fierte pur si simplu, sau in tigaie - nu conteaza; ce conteaza e sa fie moi, sa spargi apoi galbenusul si sa se scurga tacticos peste orez, making it all delicious!

La final, stins focul si am pus peste orez si o mana mare de spanac proaspat, spalat bine si tocat asa, ca din topor (nu, nu de lene, ci pentru ca-mi place prea mult spanacul ca sa-l acund in mancare ;)


Ce-a iesit a fost ceva bun de tot - l-am servit presarat cu frunze de patrujel (pentru iubitorii de coriandru, printre care nu ma numar, merge mai bine cu coriandru) si cu oul mot, deasupra. Merita cateodata, sa mai aprinzi si aragazul, zic!

3 comentarii:

Toata lumea evita aragazul zilele astea, cu caldura de afara nu prea ai de ales :) Foarte faina reteta aceasta, si cum nu folosesc foarte des conopida acesta e un mod ideal de a mai cumpara niste buchetele proaspete :) Multu!

De ce uleiul care nu e de masline si extravirgin e ordinar? Ca e facut si el dintr-o planta, eventual floarea-soarelui, si nu-i chiar de evitat? Si uite ce mincaruri yumz produce :)

@ Doina: folosind cuvantul "ordinar" doar vroiam sa spun obisnuit - in nici un caz nu vroiam sa spun ca nu e bun.

Eu il folosesc in extrem de multe situatii. Nu sunt deloc adepta folosirii obsesive a uleiului de masline - UM il folosesc doar cand e cazul, adica atunci cand gatesc salate/mancaruri mediteraneene :)

Trimiteți un comentariu