vineri, 10 iunie 2011

Tarta mea cu Rosii si Branza

Ca tot va spuneam ieri de o tema recurenta la mine in bucatarie zilele astea, si anume branza + rosii... De 2 saptamani, daca-l intreb pe my pretty husband ce vrea sa manance, raspunsul e, invariabil, acelasi (yep, ati ghicit): "branza si rosii"!


Ce-i grozav e ca am gasit la noi in piata (la Ramnicu-Sarat) o dugheana mititica care vinde o branza extraordinara - mergem odata pe saptamana acolo si plecam cu traista plina: telemea de capra, bivolita si vaca, cas dulce.. you name it! Nu stiu ce-si inchipuie oamenii aia despre noi - probabil ca facem cumparaturi pentru o familie de 8 :p Oh, well...


Tarta asta e un fel de signature dish pentru mine! O fac in fiecare vara (de foooarte multe ori) de vreo 5 ani si nu ma satur niciodata de aromele ei asa de simple si delicioase! E summer food at its best, daca ma intrebi pe mine :D

Nu-ti trebuie decat o foaie de aluat frantuzesc pe care o ungi cu ulei aromat cu busuioc si usturoi (adica 3-4 frunze de busuioc si 1 catel de usturoi - da, doar unul de data asta - pisate violent in mojar si apoi amestecate cu 3 linguri de ulei de masline extravirgin)


Blatul asta urmeaza o sedinta de bronzare intensiva in cuptorul incins la 180 grade, pana se desface frumos in foi si devine auriu pe margini. Cam in 10-15 minute it should get there. Apoi il scoti din cuptor si asezi pe el rondele de rosii subtirele si felii de mozzarella/cas/telemea (de capra in cazul meu :)


Il mai bagi inca 5 minute la cuptor si gata! Cateva frunzulite de busuioc deasupra, et voila - o capodopera :D




I just can't get enough of it!


Even Zaza approves :D

20 comentarii:

Clar o subscriu pe Zaza :)) Lovely !!

nu stiu cum o fi la gust, dar arata foarte bine :)

zaza admira doar ce-i bun si frumos,nu?!

m-ai innebunit!!! :D o merge cu telemea de bivolita? hmmm tind sa cred ca da?!?
:D
pups

:D pai, ati tot fost plecati. hai sa incercam sa ne sincronizam pentru saptamana viitoare? sau cand ziceti si voi..

branza, rosii si busuioc este combinatia perfecta pentru mine :)

Nu stiu Zaza cum rabda sa priveasca asa de la distanta, ca Toshiba mea s-ar fi servit prima. Oricum, rabdare multa sa tai rondelele de branza, ca sa se asorteze cu rosiile :) Iar busuiocul, ei bine... al meu creste al naibi de incet pe balcon. As sufla in el ca sa creasca mai repede.

Arată minunat! Ca și Zaza de altfel :D Apropo... Zaza ta o fi la fel de zuză ca pisicile mele? :)

Super bine arata, stie Zaza ce stie. Pisicul meu ar fi fost cu nasul in ea la cat e de curios :)

Si eu tot in Piata Ramnicu Sarat imi fac cumparaturile, sa pare ca suntem vecine! Tare! :D
Cat despre combinatia branza rosii busuioc- e de baza vara. Weekend placut!

daca mi-ati adus pisica in cadru, nici nu mai imi pasa de mancare, trebuie sa remarc doar atentia cu care pazeste tarta :))). ala negru al meu m-a pazit azi in timp ce curatam mazarea :))

@ Forfecutsa: pai da, sa ne sincronizam! Doar ca nu saptamana viitoare - peste 2 saptamani e mai bine? Il trimit pe huzband sa stabiliti detalii :)

@ Nil: si pentru mine la fel!

@ Dollo: al meu a inceput sa mearga bine. Sper s-o tina tot asa :D

@ Oana: e zuza rau Zaza noastra :p

Eu stau la intrarea in parcul Alexandru Ioan Cuza de pe Baba Novac, la vreo 10 minute de mers pe jos de piata!

Imi spui te rog: o foaie inseamna efectiv o foaia (din aia super subtire)sau pachetul in sine? Mersi mult

E vreun truck te rog cum sa se despacheteze /decongeleze pachetul intreg si nu in bucati? Multumesc mult

@Anonim: vezi ca e vorba despre aluat frantuzesc, nu despre foi de placinta. In cazul aluatului frantuzesc ai doar una sau 2 foi in pachet.

si de unde luam aluatul asta frantuzesc?:-)

@ Liliana: aluat frantuzeac = aluat foietaj. Se gaseste inghetat langa foile de placinta la toate supermarketurile mai mari. Cele mai des intalnite marci sunt Bella, Linco si Morarita :)

multumesc frumos de info! foietaj suna cunoscut:-) frantuzesc era asa..cumva..super, o sa o incerc si eu!

Trimiteți un comentariu