joi, 6 ianuarie 2011

Socca Umpluta cu Rucola, Masline si Branza de Capra


In primul rand ce e socca? Well, e un fel de clatita mai groasa, facuta din faina de naut, care se mananca in Nisa si imprejurimile ei. De obicei e coapta in cuptor de lemne, apoi presarata generos cu piper proaspat macinat, si mancata fierbinte, la coltul strazii :D

E delicioasa! - eu cand am fost in Nisa numai asta as fi mancat... asta si Pissaladiere si flori de dovlecel pane.. si alte chestii, dar sa nu deviem de la subiect :p


Eu am facut o varianta un pic modificata - le-am rumenit in tigaie, ca pe clatite (nu in cuptor), le-am umplut si apoi le-am bagat cateva minute in cuptor.
Nu au iesit ca la mama lor acasa - nici nu cred ca ar fi posibil asta  - dar au fost really yummy si pline de savoarea aia mediteraneana - mi-au adus aminte de vara si de concediu.


Ingrediente pentru socca: 200g faina de naut, 2 lingura ulei de masline, cateva firicele de rozmarin proaspat tocate marunt, 1/2 de chimen macinat, sare si piper proaspat macinat si apa - cam 450ml (trebuie sa aiba o consistenta un pic mai subtire decat a aluatului de clatite)

Amestecati ingredientele si lasati aluatul sa se odihneasca 1 ora (2 ore ar fi si mai bine daca nu va grabiti nicaieri). Acum, pentru o socca ca la carte, faceti ca aici :p
Eu am ales calea mai rapida si le-am facut in tigaie, ca pe clatite (dar mai groase ca o clatita ;))

 Le-am umplut cu frunze de rucola si radicchio, rumenite 1-2 minute in tigaie impreuna cu 1 lingura de ulei de masline si 1 catel de usturoi tocat marunt.


Am presarat deasupra masline si cateva felii de branza de capra...


...le-am impaturit in sferturi si le-am bagat in cuptor 5 minute.


Le-am mancat cu o salata de rosii, pe nerasuflate!

* Nota: gasiti faina de naut la magazine gen Plafar ;)

3 comentarii:

ce pofta mi-ai facut de socca si faina de naut nu am nici de leac!ara -ta excelent burdusita cu umplutura

Ahhh,looks soooo yummy...Vreau si eu! Poop!

Pai Anki - am cam lenevit, recunosc ...Dar gata - raportez inapoi la datorie ;)
Ma bucur ca iti place blogul!

Trimiteți un comentariu