luni, 24 ianuarie 2011

Cheesecake cu Ciocolata Alba si Zmeura


Creatia nr. 2 de ieri (pe langa kebab) - am fost extra-harnica ieri... ce altceva sa faci cand esti inzapezit si plictisit si in desperate need of some sugar?  ;) Pai, desigur - o prajitura (+ it keeps ze man happy :p)


Deci, cum va spuneam - cheesecake! E cheesecake din ala care nu se coace, ci doar se asteapta rabdator langa el vreo 4 ore (minim) sa se raceasca. Da' si cand e gata - miam-miam, o sa va para bine ca ati asteptat! Partea cu asteptatul e cea mai grea - gatitul propriu-zis e o nimica toata:

Se snopesc in bataie cu facaletul 200g de biscuti si se amesteca cu 50g de unt topit. Se amesteca bine si se intinde maglavaisul in tava de tort.










Se da un pic la rece si in timpul asta se topesc 100g de ciocolata alba la foc mic. Dupa ce se racoreste un pic ciocolata, se mixeaza impreuna cu 200g de cream cheese (tip Philadelphia), 300g de branza de vaci si 100g zahar pudra. Apoi se adauga si vreo 100g de zmeura (congelata in cazul meu), se amesteca vag si se toarna peste blatul de biscuiti.


Asta-i tot. Bagati la frigider si asteptati rabdatori macar 4 ore sa se intareasca.

  
Enjoy.. I know we did :D



15 comentarii:

Si eu am fauct ieri cheesecake numai ca din ala copt si cu afine.Imi plac de mor ambele variante si al tau arata foarte bine.Ai incercat vreodata biscuti Digesta pentru blat?Mie mi se pare ca merg cel mai bine cu branza.

@ Lavinia: eu nu am mai incercat pana acum din asta care nu se coace - macar la ala pe care il coci sti o treaba - dupa ce-l scoti din cuptor si se raceste poti sa mananci. Asta te tine mai mult in suspans. Dar a fost foarte bun.
Eu am folosit biscuiti din aia Petit Beure - ma uit data viitoare dupa biscuti Digestia, sa vad cum sunt ;)

Eu am incercat variante fara coacere in care se foloseste gelatina sau agar agar pentru a se inchega crema de branza.Acum am vazut ca tu nu ai folosit nici una dintre ele.

Biscutia Digesta sunt MUST pentru cheesecake...

Nope - pai nu zicea de gelatina in reteta + daca te gandesti, odata ce ciocolata si crema de branza se intaresc ar trebui sa ajungi la o consistenta destul de solida. Doar sa ai rabdare.

Ok, am notat - biscuiti Digestia la urmatorul cheesecake! Thanks for the tip ;)

Ma uit si salivez.
Eu am taiat dulciurile din program o perioada.

maaai, ce fain arata! imi place la nebunie ideea, mai ales ca nu trebuie sa fie coapta si pare ca ar putea fi gata in zece minute tops!
great idea! o s-o pun in practica mintenas! :D

sincer - e unul dintre ceel mai cremoase si frumoase cheesecake vazute pana acum. Felicitari!

@ Lia: sa stii ca e foarte usoara si nu prea dulce - merge pentru o zi de rasfat, dar fara prea multe remuscari

@ Ina: iti multumesc foarte mult, cu atat mai mult cu cat deserturile tale arata extraordinar!

@ Catalina: exact - partea cu gatitul e gata imediat :D Si 4 ore mai tarziu - behold, the perfect cheesecake! :D

cat de bine poate sa arate...se cunoaste ca e facuta din inima

S-ar putea inlocui branza Philadelphia cu mascarpone? Eu asta am folosit la un cheesecake cu coacere si-a iesit bun, dar ma gandesc ca asta poate trebuie musai cu un anumit tip...Oricum, multumesc de reteta, oricum planuiam sa fac un cheesecake cadou de ziua cuiva si asta fara coacere a picat la tanc avand in vedere ca al meu cuptor drag s-a hotarat sa ramana pe o singura treapta pe care as putea-o numi "flacarile iadului"..mi-a carbonizat deja niste carne, nu vreau sa-mi inchipui ce-ar pati cheesecake-ul...

Pana la urma l-am facut cu Philadelphia...a fost oricum o aventura sa caut ingredientele prin hypermarket, imbulzita de (mi s-a parut mie) tot bucurestiul... anywayz, a iesit tare bun, am executat prima incercare sambata, care n-a mai supravietuit pana astazi de bun ce-a fost :)), si the real deal, cadoul gatit cu dragoste sta acum in frigiderul de la munca, asteptandu-si sarbatorita :)

Trimiteți un comentariu