joi, 13 ianuarie 2011

Porc ca in Bali (Babi Guling)

E aventura lunga cu porcul asta - 2 zile de asteptat si salivat... dar si la sfarsit... My-oh-My - ce bunatate!


N-am ajuns pana acum in Bali, si unul din motivele principale pentru care vreau acolo e Babi Guling mancat la Ibu Oka, ca Anthony Bourdain in No Reservations. Dar, pana atunci, am gasit reteta asta aici si am zis sa fac o incercare. Si indraznesc sa spun ca a fost o incercare incununata de succes - desi sigur, sigur n-o sa stiu decat dupa ce mananc la Ibu Oka - will keep you posted!


Well, sa va povestesc cum facui :D

Ce va trebuie:
- una bucata ciolan porc - cadrilati-i pielea cu varful cutitului (fara sa ajungeti la carne)
- pentru marinata
  • 1 ceapa mare
  • 3 catei de usturoi
  • 2 lingurite de ghimbir 
  • 4 lingurite de coriandru
  • 2 lingurite de tumeric pudra
  • 2 lingurite de cardamon pudra
  • 1/2 lingurita nucsoara
  • 2 ardei iuti mici
  • 2 linguri de fish sauce + 3 fileruri de ansoa tocate (ca substitut pt shrimp paste de care nu am avut)
  • 1 lingura tamarind
  • 2 lingurite de zeama de lime
  • 1 lingura zahar brun
  • 2 linguri ulei de cocos

Puneti toate ingredientele pentru marinata in robot si mixati-le pana obtineti o pasta. Incalziti uleiul de cocos intr-o tigaie si prajiti pasta 2-3 minute. Puneti deoparte 2 linguri din maclavaisul asta si cu restul ungeti animalul pe toate partile. Apoi bagati-l intr-o punga de plastic si lasati-l la rece cateva ore (eu l-am lasat o zi intreaga).

Cand vine fericitul moment cand sunteti gata sa bagati bestia in cuptor, incalziti 1 cutie de lapte de cocos intr-o tigaie (1-2 minute) si adaugati si ce v-a mai ramas din pasta-marinata.

Puneti porcul in tava, ungeti-l cu amestecul de lapte de cocos....


...acoperiti-l lejer cu folie de aluminiu si bagati-l in cuptorul incins - 30 de minute la foc mai mare, apoi inca vreo 3 ore la foc mic, mic. Ungeti-l cu lapte de cocos pe toate partile din jumatate in jumatate de ora - la sfarsit you will have heaven o a plate, I promise.

Cand e gata, lasati-l 30 de minute sa-si traga sufletul, si pregatiti orezul (1 masura orez basmati + 2 masuri apa + 2 linguri lapte de cocos + 1/2 lingurita sare) si Sambal Matah (reteta aici - e un fel de salata de ceapa rosie, care merge tare bine langa porcoshenie. Eu nu am avut lemongrass si am pus 1 lingura de red curry paste instead... dar a fost delicios si asa).

Desfaceti carnea de pe os si serviti-o cu orez si cateva linguri de Sambal Matah. Lingeti-va pe degete. Duceti-va si mai puneti-va o portie. Sa va fie de bine!


6 comentarii:

Uhhhhmmmmmm...Deliciousssssss.....

yummy, yummy, arata fantastic :D

Offfff! Offfff! Ce chin si ce nebunie! Trebuie neaparat sa incerc, sa ma conving singura, pentru ca nu pot rezista la asa ceva. Fara orez alaturi, dar cu ceapa aceea sau poate o sa incerc chutney-ul meu de ceapa rosie...

well, data viitoare cand faci babi guling ma poti chema pe mine ca sistem de referinta :)) (btw, aia serveau pielea crocasnta ca delicatesa, separat)

@ Florin: Asa facem data viitoare! Am vazut ca pielea era separata, am gast si o reteta care ziea sa fac asa, dar am zis ca merge si asa prima data! Data viitoare il jupoi de nu se vede :D

Trimiteți un comentariu