marți, 11 ianuarie 2011

Placinta Extraordinara cu Dovleac Copt, Ricotta si Spanac

Chiar a fost EXTRAORDINARA! Am fost foarte mandra de mine si de creatia mea ieri - azi sunt doar nostalgica pt ca am mancat-o pe toata de ieri si tare as mai vrea o portie... Dar n-are nimic - fac din nou in weekend ;)


E un pic mai migaloasa decat o placinta obisnuita, dar credeti-ma -merita!

Primul pas - coptul dovleacului.
Eu aveam un dovleac mititel si lunguiet (de vreo 500g), pe care l-am taiat pe jumatate pe lung si i-am scos semintele. Am pus in mojar 1 lingura seminte de fenicul si 1 lingura boabe de coriandru, impreuna cu 2 ardei iuti uscati, sare si piper si le-am zdrobit bine. Am uns jumatatile de dovleac cu ulei de masline, le-am presarat cu condimente si le-am bagat in cuptorul incins, la foc mic, sa se coaca - cam 40 de minute.


Separat am calit 2 catei de usturoi taiati felii + cateva frunzulite de oregano intr-o lingura de ulei de masline. Dupa 2-3 minute am adaugat spanacul - congelat (vreo 200g) + un praf de nucsoara, sare si piper. Am lasat pe foc pana s-a decongelat + inca 3-4 minute :p


Va mai trebuie ricotta/branza de vaci (vreo 400g) +/- telemea sfaramata , un pachet de foi de placinta si cam 50g unt topit.

Acum - asamblarea: am uns forma de tarta cu unt, si am acoperit-o cu vreo 4 foi de placinta (ungand fiecare foaie cu unt topit). Peste am presarat jumate din dovleac, jumate din spanac si jumate din branza. Am acoperit cu inca 4 foi de placinta (again, am uns-o pe fiecare in parte cu unt), si deasupra celelate jumatati de dovleac/spanac/branza + inca 4 foi de placinta.


Am taiat placinta in felii, si am tunat peste 1 ou batut cu 100ml smantana lichida si ceva parmezan ras.


Se coace frumusel la cuptor (180grade) pana devine aurie si crocanta si se devoreaza cu multa, multa pofta :D


6 comentarii:

vad ca e sezonul placintelor! bine mai arata!

imediat ce mi se trezeste galagiosul dam o fuga dupa foi. Restul, le avem pe toate, clar facem placinta in seara asta! :D
... O. Doamne, ce pofte de gravida ma incearca atunci cand intru pe blogul asta!

Ce delicios arata! Felicitari! Mai, mai ca m-as arunca pe o bucata de placinta:D.

Imi place combinatia, la urmatoarea placinta din sezon incercam precis, ca vorba zazuzei, s-a deschis poarta la placinte (inainte).

3 ingrediente care imi plac tare mult asa ca sunt convinsa ca este extraordinar de buna.

Trimiteți un comentariu