luni, 14 martie 2011

La Gratar

Am avut parte de cel mai frumos weekend! De sambata v-am povestit deja, iar ieri am fost la primul gratar pe anul asta! Even better!


A fost totul foarte "un-planned" - singura decizie pe care am luat-o inca de la inceputul saptamanii e ca duminica trebuie sa cinstim vremea frumoasa cu un gratar, pe undeva, pe la marginea Bucurestilui.
Insostiti de Mazi & Iv, ne-am urcat in masina si ne-am hotarat (dupa un foarte scurt brainstorming) s-o luam inspre Pantelimon. Ne-am oprit in padure la Pustnicu (la dreapta dupa al 2-lea pod, dupa fabrica de Tuborg ;)).


Erau doar cativa oameni roboting fiecare in jurul gratarului cand am ajuns, iar noi ne-am luat sarsanalele pline de bunatati si paturile si gratarul si am mers vitejeste prin padurea insorita vreo 300m, pana am gasit locul perfect, destul de departe cat sa nu auzim decat pasarele si sa nu vedem pe nimeni in jur (o sa trec peste faptul ca dupa vreo 2 ore niste semeni-in-ale-gratarului au parcat masina la vreo 500m de unde eram si au bagat niste manele la boxe in dulcele stil romanesc - erau destul de departe ca sa nu auzim mai nimic).

Baietii s-au apucat imediat, ca niste oameni extrem de harnici ce sunt, sa faca focul...

 Men are here - we make fire!

...in timp ce noi ne-am relaxat, am barfit un pic si am devorat prajitura lui Mazi cu banane, stafide si seminte.


Dupa vreo 40 de minute de truda - they did, indeed, make fire :D

Messy job, dupa cum se vede :p
Asa ca ne-am apucat de treaba: intai costiste de porc marinate in Ketchup + mustar + sos de soia + Nomu Smokey Peri-Peri (noua mea pacaneala)


Apoi ceafa de porc frecata cu cimbru, carnati de la Domnu-tata-lu'-Mazi (foarte buni, Domnu' tata) si aripioare marinate in sos dulce-acrisor Mazi-style,

+ ciupercute cu unt, si bagheta unsa cu unt aromat cu busuioc, oregano si cimbru (the yumm, zau!)


Toate au fost gata surprinzator de repede (sau doar we were having a great time si nu ne-am dat seama cum a trecut timpul). Cert e ca dupa vreo 2 ore, masa era gata:


Pe langa gratareli, ne-am mai delectat si cu deja-vestitul pate fin cu stafide al lui Mazi:


Si cu un coleslaw yummy a la Me (care sa pacaleasca nevoia patologica a baietilor de mustar :p):


A fost perfect! (Mie una nimic nu-mi displace mai mult ca un gratar compus doar din carne neasezonata+mustar+paine - bleah!) 


Cat despre desert - nu l-am neglijat nici pe el, ci am facut niste banane la gratar - foarte, dar foarte bune! (data viitoare cred ca ar fi o idee buna sa le presaram cu un pic de zahar brun deasupra)


Si nimic nu merge mai bine dupa o partida de porcaiala decat un meci de badminton in padure :D

In concluzie 1 -great, great day de repetat cat mai curand!
In concluzie 2 - a venit primavara - luati-va gratarul, patura de picnic si voia-buna si mergeti la o gratareala - o sa va placa la nebunie :D



6 comentarii:

Ce dor mi s-a facut si mie de un gratar bun, din pacate pe aici inca e super frig afara...

Ce frumosssss...Aici ploua incontinuu de 2 zile...Vreau si eu soare, natura, un gratarel...Ah imi ploua-n gura...ce-mi facui ?! :))) Pupici ! <3<3<3

Si noi tot cu gratare ne-am distrat sambata, dar la tzara, adica s-a prelungit pana duminica toata distractia.
Deci vreau rau rau bagheta d-aia cu unt si prajitura lui Mazi...cum sa facem? :)

@ Buni: prajitura lui Mazi e aceiasi ca briosele astea http://chez.mazilique.ro/2011/01/briose-de-mic-dejun.html doar ca in tava de prajitura ;)

Cat despre bagheta cu unt - e o idee excelenta: tai bagheta in felii, dar nu de tot, ci cat sa se mai tina unele de altele si o ungi intre felii cu untul aromat - eu am puc busuioc, oregano, cimbru si usturoi verde, toate tocate marunt. Lasi bagheta pe gratar 2-3 minute si gata. E geniala! :d

cred ca deasupra partii de sud a Romaniei (cel putin, ca nu stiu cum a fost vremea in alte zone) a plutit in weekend un mare nor de fum de gratar :)

O sa incerc si eu bananele si de bagheta chiar nu ma gandeam sa o fac la un gratar!!! la cat mai multe iesiri!

Trimiteți un comentariu