miercuri, 2 martie 2011

MUJDEI ...Cu Garnitura de Pui la Cuptor si Mamaliguta

De cativa ani sunt intr-o continua cautare a retetei pentru mujdeiul perfect. E si normal avand in vedere ca ADOR usturoiul, in toate felurile posibile. Si, sa fim seriosi, exista zile cand nimic nu poate fi mai bun ca niste pui rumenit sau peste prajit, ca atunci cand eram mica - in crusta de malai, inotand intr-o mare de mujdei cu un pic de mamaliguta alaturi


In cautarile mele am trecut prin multe varinate - mujdei frecat doar cu ulei, ca o maioneza (abandonata fiindca desi delicios, era, totusi, prea gras), mujdei cu iaurt sau smantana il el... mujdei cu patrunjel tocat.
Cred ca varianta de ieri insa, merita sa fie incoronata "regina mujdeiului"! "Mama si tata" mujdeiului! Cel mai bun mujdei pe care l-am facut ... ever! :D

The making of:  6 catei de usturoi, trecuti prin presa si frecati cu un praf de sare si cu 3 linguri de ulei, se amesteca apoi cu 100ml apa + 2 fire de usturoi verde, 2-3 linguri de patrunjel si jumatate de rosie (taiate marunt).


That's it! Iute, dar cu iuteala domolita un pic de prospetimea rosiei si cu gust de primavara - de la usturoiul verdee... I'm in love! 

9 comentarii:

Uff.. imi ploua in gura :-)

Sa incerci sa razi si niste castravete data viitoare, iese fenomenal!

Abia ieri am mancat peste prajit cu mujdei de usturoi si uite ca iarasi mi-ai facut pofta. Well done!!!

ce bun cred ca e ... si mie imi place foarte mult usturoiu' in general si mujdeiu' in particular problema e ca jumatatea mea nu-l prea agreeaza, zice ca-i face rau si nu reusesc sa-l conving de contrariu :)) oricum mananc si eu de cate ori am ocazia, mie mi se pare ca ala cu iaurt e cel mai bun (mai ales cu telina pane) dar e adevarat ca din asta de care zici tu aici nu am mancat, tre sa-l incerc si eu.
Si pentru ca e prima oara cand las un comentariu aici vreau sa-ti spun si ca imi place foarte mult blogul tau, e foarte fresh si tonic si voios :) si mai ales inspiring, mi-am luat bilet de avion pentru sicilia dupa ce am vazut pozele tale si ale lui mazi :)
Te pup si spor la gatit!

@ Alina: usturoiul e the best, si e super-sanatos - trebuie sa il convingi!
Eu am avut perioade cand la pranz mancam doar iaurt cu usturoi si castraveti rasi + lipie... good times, mi se face pofta!
Ma bucur tare mult ca mergi in Sicilia, mie mi-a placut extrem de mult - sa imi spui cum a fost!
Hugs!

La noi in sud se face mujdei din usturoi frecat cu putin ulei si combinat cu rosii coapte curatate de coaja si facute pasta. Daca mai adaugi pui... si cativa ardei copti este mai mult decat delicios.

uuuu ce pofta de usturoi mi ai facut!

Foarte bun...eu mananc foarte des salata de rosii cu usturoi si putin otet, e delicioasa!

Hai sa-ti vand un pont:in perioada aceasta a inverzit in padure leurda,sau o gasesti in piete pe tarabe adusa de culegatori.Tai marunt frunze de leurda si amesteca-le cu mujdei.Sa-mi spui cum a fost.Marcel

Trimiteți un comentariu