joi, 10 martie 2011

Taitei cu Vita si Legume

Simplu de tot si light si delicios si perfect pentru cina! Unde mai pui ca a fost scuza perfecta sa mai mananc niste germeni (de soia in cazul asta) care ma fascineaza total - sunt asa pretty si sanatosi (si fyi, se gasesc la Auchan, Real, Cora - 3.5 Ron cutia)


In timp ce am lasat 5 minute taiteii de orez (cam 300g - am pus asa, ochiometric, pentru 2 persoane flamande) sa se inmoaie intr-un bol, cu apa fiarta peste ei, am taiat fasii subtiri cateva legume ratacite in frigider: 2 fire de ceapa verde, 1 morcov, un ardei rosi, 1 castravete, 1/2 de ardei iute si 4 ciuperci.


Am sarat si piperat o bucata de vita (din aia gata transata, pentru friptura - a mea avea vreo 300g) si am perpelit-o pe gratarul incins, 3 minute pe fiecare parte (I was going for "rare" si exact asta am obtinut - "medium rare" ca sa manance si barbarul de Alex :p)

Dupa 3 minute am scurs taiteii si i-am amestecat cu legumele feliate si cu jumatate din germeni. Le-am facut un dressing din 2 linguri de otet de orez, 2 linguri de sos dulce acrisor, 1 lingura de sos de soia si 1 lingurita ulei de susan (daca aveti, merge bine si 1 lingura de sos de peste - iar daca nu aveti sa sugerez sa faceti o expedietie pana la Dragonul Rosu, sa va minunati de toate grozaviile de acolo si sa stock up on chinese spices :D)

Am asezat calare peste situatie vita feliata, inca niste germeni si asta a fost tot! Chopstick away :D

9 comentarii:

Buna ziua! Doresc sa va invit la o degustare de vinuri miercurea viitoare. Am incercat adresa de mail, dar fara succes:)
Va rog, contactati-ma: laura@absolutelyfabulous.ro

Multumesc,
Corelli Wine bar

Salve,
am vazut ca ai folosit germeni de soia. As fi curioasa, daca poti sa ne zici, care-i treaba cu ei, in caz ca stii. In Bruxelles, am vazut ca sunt peste tot (supermarket, restaurant), dar inca n-am gasit pe cine sa intreb care-i spilul cu ei - de ce aici sunt la ordinea zilei si in Ro, nu?
Merci!

scuze...am pus aiurea virgula dupa Ro. rescriu "de ce aici sunt la ordinea zilei si in Ro nu?"

Lejer si delicios! Arata perfect :)De curiozitate, carnea de vita de unde o cumperi?

Arata minunat! Felicitari!
Stii cumva daca si unde putem gasi in Bucuresti boabe de soia?

@ Delicioasa: de la Auchan - imi place foarte mult selectia lor de carne, in general

@ Melcul Bucatar: am citit de curand ca niste studii recente au declarat germenii (de fasole, de soia, de linte etc) sunt unul din putinele alimente complete - contin o multime de proteine, minerale, vitamine (de ex. o mana de germeni are la fel de multa vitamina C ca o portocala). Sunt foarte sanatosi si des folositi in bucataria asiatica. Mie una imi plac tare mult.
In Ro au aparut de curand in supermarketuri, probabil pentru ca aici in general lucrurile se misca mult mai incet :(

@ Cristina: Mersi :)
Boabe de soia gasesti la magazinul chinezesc de la Dragonul Rosu, congelate, 6 ron pt 500g. Eu mi-am luat si o sa postez cat de curand o reteta cu ele :)

am vazut la Hornbach plicuri cu seminte speciale pentru germeni de tot felul. metoda de 'cultivare' parea rezonabil de simpla. bine ca ai scris de carnea de la Auchan, ca incepe sa ma cuprinda o disperare legata de treaba asta cu carnea de vita by the Dambovitza :)

Trimiteți un comentariu