marți, 1 martie 2011

Pate de Somon

In primul rand, Happy Martisor Day tuturor! Sa aveti o primavara frumoasa si colorata! 

Intorcandu-ne la oile noastre...am vazut reteta asta intr-o revista acum vreo 2 luni si de atunci mi-am tot propus sa o fac - prea suna bine! Si, in sfarsit, duminica i-am venit de hac - a fost chiar mai bun decat mi-am imaginat!  Iubitorii de somon dintre voi trebuie neaparat sa o incerce!


Intai si intai, aliniati ingredientele:  300g somon proaspat, 150g somon afumat, 2 cepe rosii mici, 100g unt, 2 linguri de capere, zeama si coaja de la o lamaie si jumatate de legatura de marar.


E tare simplu: in tot untul se calesc cele 2 cepe tocate marunt (pana se inmoaie - vreo 10 minute). Apoi se adauga si somonul (cel crud) in tigaie, impreuna cu coaja de lamaie si se inabusa vreo 6-7 minute.


In timpul asta intrati in multitasking-mode si ocupati-va de celelalte ingrediente: maruntiti somonul cel afumat, caperele si mararul.

Stingeti focul si maruntiti si celalalt somon (cel perpelit in unt). Amestecati ceapa impreuna cu tot untul cu mararul, caperele, cei 2 "somoni" si zeama de lamaie. Potriviti de sare si piper si lasati minunatia sa stea la rece macar o ora.


Serviti-l cu paine prajita si lingeti-va pe degete! (noi asa am facut :D)

7 comentarii:

Pare combinatia perfecta !
O primavara superba iti doresc .

@ Lia mersi mult - la fel iti doresc si eu tie!

Iti doresc o primavara frumoasa, cu ganduri bune si iubire!

Suna tare bine :)
Happy martisor!

Martzisor bun si gustos. Elena! Cu somonul crud-gatit nu ma prea impac, insa in varianta asta cred ca l-as hali urgent. :)

Va multumesc tuturor pentru urari! Sa aveti o primavar superba, vesela si colorata!

eu in loc de ceapa pun chive, taiate marunt...rezultatul e un gust mai soft.Mai nou, dupa ce am citit reteta dlui Lebovitz, intentionez sa pun si niste pimente d'Espelette...cat oi mai avea ca l-am pus cam pe tot la carnati asta iarna:)))

Trimiteți un comentariu