miercuri, 9 martie 2011

Burger Night

Mai demult, Alex m-a rugat sa ii mai fac burgeri (ba chiar am avut niste ganduri seriose, dar nematerializate, acum vreo saptamana, pe la 2 noaptea sa mergem sa cumparam ingrediente). Totusi, azi a fost ziua lui norocoasa and he got his wish (voi sunteti de acord ca 9 martie e ziua barbatilor? eu nu sunt decisa... bunica mea zicea ca ziua barbatului e in fiecare zi din an mai putin 8 martie :)) Dar because he's such a cutie, l-am sarbatorit cum se cuvine - cu yummy burgeri :D


Anyway - burgerii astia sunt probabil my best so far! Si sunt o varianta mult mai sanatoasa (si usor de facut) decat o partida de destrabalare la McDonalds, asa ca incercati-i si voi, zic!

Pentru 4 burgeri babani va trebuie urmatoarele400g carne tocata de vita, 50g pesmet, 1 ou, o ceapa rosie mica, tocata marunt, o mana generoasa de parmezan ras, 1 lingura de mustar Dijon. Eu am adaugat 1 lingura cu varf din nou achizitionatul si absolut minunatul Nomu Smokey Peri-Peri dar, in lipsa lui puneti cate jumate de lingurita de coriandru, chimen, boia iute, zahar, sare si piper negru, toate zdrobite fara mila in morjar.


Formati 4 burgeri grasuni si puneti-i la rece pentru vreo 30 minute

.
Pauza asta e numai buna ca sa spalati bine de tot vreo 6 cartofi si apoi sa-i taiati in wedges (adica in jumatati pe lungime, si apoi fiecare jumatate in inca 3 segmente, tot pe lungime), sa-i fierbeti 6-7 minute in apa clocotita, sa-i scurgeti si apoi sa-i amestecati cu 2 linguri de ulei de masline, 1 catel de usturoi ras si un praf de sare grunjoasa  si sa-i bagati la rumenit in cuptorul incins (intoarceti-i de 2 ori la intervale de 5 minute si you've got the perfect, low-cal chips).


Tot in timp ce burgerii se racoreau in frigider am pus de un coleslaw rapid: am ras 1 morcov, un sfert de telina, am taiat fasii subtiri vreo 100g de varza rosie si alba, 3 ridichi si o ceapa verde. Am botezat legumele rase cu un dressing facut din 2 linguri de ulei de masline extravirgin, 1 lingura de zeama de lamaie, 1 lingura de miere, 1/2 legatura de patrunjel tocata marunt + sare si piper.

Incingeti bine gratarul, taiati chiflele pentru burgeri in jumatati si rumetiti-le un 2 minute pe gratar, pe partea taiata, cat sa devina crocante ;)
Apoi ungeti gratarul cu un pic de ulei si prajiti burgerii pe el (cam 6-7 minute pe fiecare parte, in functie de cat sunt de grosi)



Noi am asamblat burgerii asa: intai cateva frunze de salata tocate, apoi o felie de provolone (sau cascaval), burgerul peste, si motz, deasupra, niste coleslaw!


Au fost perfecti - zau ca da! Alex a dat gata 3 dintre ei si a zis ca sunt cei mai buni pe care i-a mancat pana acum; eu am mancat doar unul (nu neaparat ca nu mai puteam, dar atata a ramas :))- dar am fost foarte de acord cu el - they're my best work so far in materie de burgeri!

4 comentarii:

mie unul nu-mi plac burgerii aia ca un turnulet, de asta nici nu comand vreodata de la Hard Rock, Ruby Tuesday, Champions sau alt American eatery, ca mi se par imposibil de mancat (ce e aia sa mananci burgerul cu cutitul si furculita? e ca si cum ai manca felii de shaworma :)))

de asta mi-as lua o presa de burgeri, care-i face flat si identici (great pt bbq parties :))

arata bine! nu ma indoiesc de gust, daca sunt facuti in casa.

in Bruxelles exista un restaurant/cafenea (nu ma prea pricep la departajarile astea f. bine) celebru pentru burgerii lui. din ce am analizat eu sunt facuti tot cu carne tocata proaspata, ca vegetala contin rucola si vin insotiti de un ghiveci (da, vasul) de cartofi prajiti. un POI, de pe harta culinara si turistica a lumii, demn de luat in seama.

Aaa.. mi-e dor de Bruxel! Eu nu mananc decat moules frites cand ajuns acolo - I can't get enough :D

vaiiiiiiiiiii cum arata......
esti cea mai buna

Trimiteți un comentariu