luni, 28 martie 2011

Quiche cu Bacon, Pere si Gorgonzola (?!)


Sau, daca e sa fiu foarte sincera: "Quiche cu gorgonzola, fara gorgonzola". Asta pentru ca, dupa ce o zi intreaga am cautat reteta perfecta in care sa folosesc bucata de gorgonzola proaspat achizitionata, si dupa ce am executat acest quiche delicios, mi-am dat seama (dupa vreo 4 ore, asa) ca am uitat sa pun gorgonzola :(


Dar voi sa nu tineti cont de asta - a fost minunat si fara gorgonzola, asa ca aveti 2 optiuni - sa sariti peste gorgonzola (asa, ca mine) sau va prefaceti ca eu nu sunt o mare, mare uituca si sa faceti reteta ca la carte (adica cum va povestesc eu in continuare):

Ingrediente:
pentru aluat: 250g faina, 120g unt rece, 1 ou, 1-2 linguri lapte (daca e nevoie)
pentru umplutura: 
-o ceapa rosie
-100g bacon
-20g unt
-1 lingura de zahar brun
-2 pere feliate
-cimbru verde
-4 oua
-200ml smantana lichida
-200g gorgonzola

Intai si-ntai, am facut un aluat de tarta ca aici, pe care l-am lasat sa se racoreasca in congelator 20 de minute. Apoi l-am intins (repede de tot pentru ca altfel untul se topeste de la caldura mainilor), l-am asezat in tava unsa cu unt si l-am copt 15 minute, in cuptorul incins, la 170grade.

Apoi am calit in putin ulei de masline ceapa rosie tocata marunt si baconul taiat in bucatele mici.

Dupa 5 minute, am adaugat o bucatica de unt, zaharul brun si perele si am mai lasat 5 minute sa se caramelizeze putin situatia.

Am batut ouale cu smantana + sare, piper si cateva fire de cimbru verde. Am pus pe blat amestecul de pere & bacon, apoi am turnat ouale + smantana, si ...in acest moment ar fi trebuit sa presar bucatele de gorgonzola pe deasupra (of).

Am copt quiche-ul la 180grade timp de 20 de minute, pana a devenit auriu si perfect.


Aroma usor dulceaga a perelor e perfect echilibrata de baconul sarat si putin afumat. Chiar si fara infama gorgonzola, tot ne-a placut la nebunie!

10 comentarii:

haha, ai fost tare, ce mai! desi cred ca si fara gorgo a fost buna tarta asta. arata apetisant de tot!

:) Arata delicios si fara gorgonzola, desi combinatia branza/pere este minunata. Sigur vei pregati some yummines cu bucata de gorgonzola ramasa. Abia astept :)

@ Delicioasa: da si mie imi place combinatia pere/gorgonzola - de asta si alesesem reteta asta. Acum trebuie sa gasesc altceva :p Sugestii?

@ Zazuza: da, am fost foart tare - si cel mai tare e ca dupa ce am turnat ouale peste pere ma gandeam "vai ce-ar mai merge niste branza deasupra..." D'oh!

http://wineandknives.blogspot.com/2010/03/bruschete-cu-gorgonzola-migdale-si-pere.html

sau

http://wineandknives.blogspot.com/2010/06/tartine-cu-gorgonzola-piure-de-pere-si.html

sunt preferatele mele

misto :)))))
si mie mi se intampla...din cauza asta imi scriu pe hartie chiar si cea mai banala reteta si o tin sub nas...si tot mai fac cate o nazbatie
deh...graba :P

Dar daca folosesc aluat de patiserie din comert e ok?

Foarte funny postarea ta, mi s-a intamplat si mie sa uit un ingredient :) e bine ca ti-a iesit buna si fara gorgonzola, cu siguranta nu o vei uita next time :) O saptamana frumoasa!

Simpatica intamplare :)

Sugestia mea http://mayas-esprit.blogspot.com/2011/02/paste-cu-sos-de-gorgonzolapere-si-nuci.html

Tocmai planificam reteta asta, dupa care ti-am citit postul cu gorgonzola... fara gorgonola.

Mie imi place steak-ul cu sos gorgonzola, dar imi place si simpla, cu nuci si caise uscate, chiar si pere sau struguri.

Trimiteți un comentariu