marți, 15 martie 2011

Panzanella - Salata mea Preferata (nr. 2)

Se pare ca e oficial: a venit primavara! Trebuie sa fie adevarat pentru ca sambata am fost in piata si, pe langa alte bunatati am gasit rosii adevarate, cu gust, nu din alea de carton, din supermarket, cu care m-am mai amagit odata sau de 2 ori lunile astea. :D


Asa ca, intoarsa victorioasa acasa, am pus rapid de o panzanella - una din salatele mele preferate: o combinatie minunata de rosii si ardei copti cu capere, ansoa si paine, care, pe mine una, m-a cucerit complet!

Ingrediente (pentru 2 persoane):
- 4 rosii
- 4 ardei copti
- 4-5 fileuri de ansoa
- 1 lingura cu varf de capere
- o ceapa rosie
- frunzele de la 1/2 legatura de patrunjel
- un pic de parmezan ras


Pt. dressing:
- 5 linguri de ulei de masline extravirgin
- zeama de la o lamaie
- sare si piper


Pt crutoane: 
- 4 felii de paine, rupte in bucati de 1-2 cm
- 2 catei de usturoi rasi
- fulgi de ardei iute
- 2-3 linguri de ulei de masline

Intai si-ntai amestecati bucatile de paine cu usturoiul ras, fulgii de ardei iute si uleiul de masline si dati-le la cuptor (la foc mediu), timp de vreo 4-5 minute, pana se crocantzesc bine.

In timpul asta taiati rosiile si ardeii copti, maruntiti ansoa si caperele, si tocati marunt ceapa. Turnati intr-un bol mare crutoanele, si peste ele adaugati rosiile, ardeii, ansoa, caperele si ceapa (asa crutuoanele o sa se imbibe cu tot sucul delicios al rosiilor ;)) Deasupra puneti frunzele de patrunjel, radeti un pic de parmezan si adaugati si dressingul.


Amestecati bine de tot si devorati cu multa pofta :D


S-aveti o saptamana minunata!

9 comentarii:

Ooo da, si eu o fac, putin diferita, dar e tare buna,
Rosii adevarate?? Unde, unde?
Ca de cand le astept... sa mai fac si eu salatica.

Noi am luat din piata de la Salajan - imi place tare mult piata aia ;)

interesanta farfuria, tot de la zara home? Salata si eu o fac,insa cu putine diferente

@Anonim : nu, asta e de la Auchan - 5ron. Au farfurii foarte dragute acolo :D

da, ai dreptate, au multe chestii dragute :)

"am gasit rosii adevarate",esti sigura ? eu nu,in afara de faptul ca sunt cultivate la noi(in solul nostru)nu e nici o diferenta intre ele,toate semintele provin din "afara",sunt mai rezistente la boli...

@Anonim: probabil ai dreptate dar cert e ca rosiile astea, pe care le-am gasit in piata, chiar au gust :)

Salajan.. too far for me.. Da' am gasit si eu aseara unele "prune" destul de bune numai ca n-au zeama.
Farfuria - me likey too! :)

Hm, rosii adevarate am luat si eu o data in primavara asta si a doua zi cand m-am dus am luat... teapa. Nu mai aveau nici un gust, fiind din alt lot cred. Aratau la fel, doar ca nu mirosea vrejul lor normal si gustul era fad. Dar, in salate, alaturi de altele le folosesc, pentru ca n-am de ales. O sa fac si eu o varianta din salata aceasa, adica fara parmezan. Sorry, n-am voie combinatia dintre ansoa si branzeturi de orice fel. Si eu am vazut la Auchan niste farfurii dragute, dar pe aceasta n-am remarcat-o.

Trimiteți un comentariu