miercuri, 30 martie 2011

Pui Copt cu Rosii si Busuioc

Asta-i o reteta din seria "dumb-ass", sau cum a descris-o Liana (foarte la obiect) - "nu-ti trebuie nici jumatate de creier ca sa iti iasa" :p Adica retele mele preferate :D


Dar pe cat de simpla e prepararea, pe atat de minunat e rezultatul - un pui crocant si extraordinar de fraged, imbibat de dulceata rosiilor si aroma usturoiului si busuiocului alaturi de care s-a "socializat" vreme de 2 ore la cuptor.

Tot ce trebuie sa faci e sa pisezi in mojar 2 catei de usturoi si cateva frunze de busuioc impreuna cu un praf de sare, iar pasta obtinuta sa o amesteci cu 3-4 linguri de ulei de masline. Cu uleiul aromat rezultat, freaca bine bucatile de pui si aseza-le apui intr-o cratita care sa le cuprinda numai bine.

Taie in jumatate o mana de rosii cherry (vreo 300g) si arunca-le in cratita, impreuna cu 4-5 catei de usturoi nedecojiti si inca niste frunze de busuioc (un ghiveci cu busuioc e numai bun de jumulit cu ocazia asta - gasesti la Auchan/Cora/Kaufland cu 5 Ron bucata ;))


Amesteca usor, si impinge o parte din rosii sub pui (in felul asta puiul fierbe in aburii deliciosi ai rosiilor, in timp ce deaupra se va rumeni perfect).
Baga cratita la cuptor (la 180 grade) si uita de ea timp de 2 ore.


La sfarsit => pui fraged, care cade de pe os, cu o aroma dulceag-acrisoara de rosii copate - o minunatie :D

9 comentarii:

Deci, pui usturoi, pui busuioc, pui rosii, pui ulei si iese...pui...crocant :D

ghivecele acelea cu condimente au si radacini,adica dupa ce te folosesti de cat ai nevoie mai creste sau se ofileste?

Ma gandesc ce buna o sa fie mancarea asta la vara cu rosii adevarate.

Puiul asta arata exact asa cum trebuie, adica demential de gustos! drooling

Foarte faina reteta.
Cratita se pune fara capac de la inceput? Nu e cam mult 2 ore?
Am sa fac si eu

@ Anonim: da, ghivecele sunt cu tot cu radacina - dau tot timpul frunzulite noi si daca ai grija de ele si le uzi la timp se fac adevarate tufe :D

@ Mirela: da - e simpla si cu adevarat delicioasa reteta - m-am mirat si eu ce poti sa faci cu asa putin efort :d

@ Alina: da, dar pana la vara mai e mult, si sa stii ca e foarte buna si asa - in timpul lung pe care le pretec la cuptor aroma se concentreaza mult ;)

@ Bianca: nu e mult, iar puiul nu se usuca pentru ca rosiile lasa destula apa si practic puiul fierbe in aburi; eu l-am lasat 2 ore (fara capac de la inceput) pentru ca am asteptat ca pielea de deasupra sa devina crocanta (asta a fost momentul cand am scos-o) - daca la tine se intampla mai repede asta poti sa o scoti mai repede.

Trimiteți un comentariu