miercuri, 18 mai 2011

Biscuiti Anzac

De unde? Pai, tot din Noua Zeelanda. Vedeti bine, am venit cu tolba plina de retete de-acolo :p
Biscutii astia mi-au placut extrem de mult. Pe langa ca sunt extra-super-yumm, mi se par si extrem de sanatosi, nu prea dulci si PLINI de fibre, perfecti pe post de mic-dejun intr-o dimineata grabita!


Initial au fost inventati pe post de "pesmeti" care sa fie trimisi soldatilor neo-zeelandezi plecati la razboi, asa ca ideea era sa reziste mult timp si sa fie extrem de satiosi.


De facut, se fac extrem de usor:

Ingrediente:
  • 75g (1/2 cup) nuci
  • 115g (3/4 cup) faina
  • 1 lingurita ghimbir macinat
  • 165g (1+ 1/2 cup) fulgi de ovaz
  • 165g (3/4 cup) zahar
  • 45g (1/2 cup) nuca de cocos
  • 2 linguri de apa clocotita
  • 1 lingura sirop de artar 
  • 1 lingurita bicarbonat de sodiu
  • 125g unt topit
The making of:

Incingeti cuptorul la 160 grade si acoperiti o tava cu hartie pergament.Tocati marunt nucile si amestecati-le cu faina, ghimbirul, fulgii, zaharul si nuca de cocos.
Amestecati apa clocotita cu siropul de artar si cu bicarbonatul (ideea e ca la punctul asta sa se produca some kind of a chemical reaction, si apara o spuma la suprafata lichidului). In momentul asta, adaugati si untul peste apa inspumata, turnati tot amestecul peste ingredientele uscate si amestecati. O sa rezulte un amestec cam nelegat, care nu seamana deloc a aluat, dar nu va speriati, asta-i si ideea.
Formati niste guguloaie rotunde, cat de egale puteti, si asezati-le in tava, la 3-4 cm unul de altul, pentru ca se mai pleostesc la copt. Aplatizati-le putin cu degetele sicoaceti-le timp de 13-14 minute. N-o sa para prea facuti, dar aveti incredere, pe masura ce se racesc o sa devina perfecti. 

Sunt chewy si crocanti si extrem de buni! 


10 comentarii:

interesanta adaugarea de apa clocotita, sper sa incerc si eu ..

Uf! Hai lamuriti-ma si pe mine o data care e treaba cu ghimbirul: eu am in frigider o radacina pe care insa cred ca nu pot decat sa o rad, nicidecum sa o macin. Exista ghimbir si sub alta forma?

Astia trebuie incercati, suna foarte bine!

Mi-au iesit!! Foarte, foarte buni!! super reteta! multumesc!

@ Ioana: ma bucur mult ca iti plac :D

@ Crisdunne: pai ghimbirul macinat e pudra, se gaseste la raionul de condimente :) daca n-ai poti sa sari peste el, dar le da o aroma foarte placuta.

Siropul de artar e musai? Sau merge si mierea?

@ Andreea: cred ca merge si cu miere - nu vad de ce nu ar fi ok. Let me know cum ies :)

of of ..cate bunatati la tine pe blog...as prepara tot ce e aici daca nu as fi la cura de slabire :))... apropo cum de nu te ingrasi?! toate bunatatile astea mai lasa si urme :P

@ mihaela: :)) ma bucur ca iti place.

Pai in ultimul timp m-am cam ingrsat.. din pacate, asa ca si eu sunt la cura :(

E bine ca e vara si pietele sunt pline de bunatati si mananc o tona de salata.. doar ca pe aia nu v-o mai arat pe blog ca e tot aceiasi reteta.

Eu zic ca daca manaci cu masura poti sa gusti din toate si sa te bucuri din plin de mancare... cel putin asa imi place sa sper :p

Trimiteți un comentariu