luni, 9 mai 2011

Noua Zeelanda - Episodul 3

Ei, aproape ca am ajuns la sfarsit cu povestea - am ramas datoare doar cu cele 5 zile petrecute pe insula de Nord :D


Am ajuns in Auckland spre pranz, pe o vreme destul de uracioasa. Combinata cu oboseala acumulata dupa atatea aventuri, ne-a facut sa fim destul de apatici, asa ca singura grija a fost sa mai gasim un restaurant unde sa ne delectam din nou cu niste miel marca NZ. Lucru muuult mai greu de facut in practica - fiind un oras atat de mare (si de plin de asiatici) - din 10 in 10 metri dadeai peste un restaurant/carciuma/bomba care servea mancare chinezeasca/japoneza/tailandeza si tot asa. De mielul meu, nici pomeneala. (v-am spus vreodata cat urasc sa ma plimb printr-un oras strain in cautare de mancare si sa nu gasesc?)

Pana la urma, am reusit sa gasim un restaurant neo-zeelandez, unde ne-am infruptat cu green-lipped mussles (sau "midii cu buza verde", pentru cei care-mi critica romgleza :p). Niste chestii delicioase si imense, unul din deliciile culinare ale NZ.


Felul 2 a fost compus dintr-o bucata de piatra fierbinte si mai multe bucati de carne de miel, vita, pui, creveti, scoici Saint Jacques, midii, peste - pe care ti le perpeleai dupa bunul plac pe piatra mai sus mentioata. Bun!


A 2-a zi, dis-de-dimineata am plecat spre Waitomo Caves - unde am avut parte de cea mai mare aventura din toata excursia (da, si mai si decat bungee): un tur (numit sugestiv "Black Abyss") de 5 ore, care presupunea intai sa faci rapel 30m, printr-o gaura in pamant pana in inima pesterii, apoi un pic de tiroliana in intuneric...


Cireasa de pe tort era sa sari de la 2 m in apa rece ca gheata (11 grade), si, dupa ce iti urcai "posteriorul" in colacul din dotare, sa plutesti in intuneric, admirand miile de "glowworms" de pe peretii pesterii (niste viermi care stralucesc pentru a-si atrage prada).


Mai departe, ne-am deplasat prin pestera mai mergand, mai inotand, mai facand cate o pauza si baut ceai fierbinte si mancat ciocolata, pana ce am ajuns la punctul culminant: cataratul peste niste cascade de 3-5 m! A fost greu, si obositor, si scary, dar a fost una din cele mai extraordinare experiente de care am avut parte vreodata!


Urmatoarea (si ultima) oprire a fost Rotorua - centrul culturii maori si al activitaii geo-termale de pe insula.



In ultima seara, am facut cunostita mai indeaproape cu cultura maori: am cunoscut seful de trib, am ascultat povestile lui, si ne-am ospatat in stil maori: miel, pui si kumara (cartofii dulci locali) gatiti incetisor intr-o groapa in pamant, pe carbuni incinsi - atat de fraged si bun!



Nu puteam sa plecam din NZ fara sa-l vizitam pe Frodo si restul hobitilor din Lord of the Rings, la Hobbiton


A fost extraordinar - v-as arata cu multa placere poze, dar, din cauza ca la toamna aici vor incepe din nou filmari pentru The Hobbit, a trebuit sa semnam un contract cum ca nu o sa publicam nicaieri poze, or we'll get our ass sued :p

Finalul a fost cel mai frumos, insa: la plecare am avut parte de o partida de joaca cu mieii de la ferma din apropiere: so, so cute! 


A fost the best trip so far - sper din sulfet sa ne intoarcem intr-o buna zi!


*Pentru detalii mai practice (itinerariu, preturi) intrati pe licence2travel.


1 comentarii:

vezi ca au green shell mussels din astea (aduse chiar din NZ) la Selgros si din cand in cand si la Carrefour (congelate, ofc :))

Trimiteți un comentariu