miercuri, 11 mai 2011

Pavlova ca la Mama ei Acasa

Normal ca, proaspat intoarsa din Noua Zeelanda, prima prajitura pe care am facut-o sa fie o pavlova.


Nu stiu daca stiati, dar Pavlova e desertul national al NZ. Mult timp a existat o controversa intre NZ si Australia in legatura cu cine a inventat minunatia asta. Numele ii vine de la balerina rusa Anna Pavlova, care a vizitat in 1926 si Australia si Noua Zeelanda si in cinstea careia a fost inventata. Recent, insa, a fost stabilit oficial ca Noua Zeelanda merita toti laurii pentru inventia pavlovei.


In mod ciudat, desert national cum e, pavlova se gaseste foarte rar in restaurantele locale. Am aflat ca asta e din cauza ca e considerat un desert de savurat in familie, si, bineinteles, fiecare localnic sustine sus si tare ca mama/bunica/matusa/sotia lui face cea mai buna pavlova din tara.

Am iscodit cata lume am putut si am incercat sa pun cap la cap toate retelele si sfaturile pe care le-am auzit intr-o varianta à la moi:

Ingrediente: 
  • 4 albusuri la temperatura camerei
  • un praf de sare
  • 220g + 50g zahar
  • 1 lingura de amidon
  • 1 lingura otet de vin alb
  • 1/2 baton de vanilie (sau 1 lingurita de extract de vanilie)
  • 250ml frisca lichida, batuta bine
  • capsuni/kiwi/ce fructe va plac
Metoda: 

Incingeti cuptorul la 140grade. Tapetati o tava cu hartie-pergament si desenati pe hartie un cerc cam de 20cm diametru (folositi o farfurie intoarsa su susu-n jos).

Bateti albusurile spuma impreuna cu praful de sare, apoi incepeti sa incorporati , lingura cu lingura, cele 220 g zahar, batand in continuare. Cand ati adaugat tot zaharul si s-a format o spuma tare si lucioasa, adaugati si amidonul, otetul si vanilia si mai bateti cateva secunde.


Asezati bezeaua in tava, inauntrul cercului desenat, nivelati bine si bagati-o la cuptor pentru o ora, la 130grade, pana ce exteriorul devine roz-crem palid. Dupa o ora, stingeti focul si lasati-o sa se raceasca in cuptorul cu usa intredeschida, timp de cateva ore.

Bateti frisca bine de tot, impreuna cu zaharul ramas (50g) si asezati-o deasupra belezei. Deasupra asezati fructe dupa pofta inmii.


Serviti repede o portie! Apoi inca una! Si tot asa... :)

17 comentarii:

@ Nil: asa a si fost! un deliciu!

Adica bezea, practic. Nu?
Arata bine, da' mie mi-e frica sa incerc, ca din cite stiu eu, sint sanse mari sa ratezi bezeaua. Mai bine cumpar un merengue.

@ Ionuka: excat - blatul e din bezea. Daca ai grija ca ouale sa fie la temperatura camerei, ca paletele mixerului si bolul in care le bati sa fie perfect curate, fara urma de grasime si daca ai un cuptor bun, care sa nu arda prea tare nu sunt asa mari sansele sa dai gres.

Prima data am scos-o prea repede din cuptor si s-a cam lasat. Acum am lasat-o 2 ore sa se raceasca cu usa cuptorului intredeschisa si a iesit perfect - crocanta pe dinafara si chewy pe dinauntru.

Incearca - nu-i asa mare scofala :)

intrebare incuietoare de baraj: zahar tos sau zahar pudra? ca arata asa de bine ca as vrea sa fac si eu, dar tre sa ma asigur intai de toate amanuntele :))

@ Zazuza: cel mai bine e sa pui zahar pudra, pentru ca se dizolva mai usor. daca n-ai, merge si cu zahar tos, doar ca v-a trebui sa bati mai mult, pana se dizolva de tot.

Bafta! :*

Arata perfect si trebuie sa fie tare buna

mi-a plouat in gura; daca nu cumva faci tu in weekend, fac eu saptamana viitoare siguuuur. arata senzational!

Ti-a iesit super pavlova! cred ca ma incumet si eu curand :)

Arata superb :) as manca si eu o felie!

@ Mihaela: prea tarziu - e gata toata deja :D

Imi place mult Pavlova, multumesc pentru reteta! Iar pozele vorbesc de la sine!

tocmai ce am facut pavlova....totul bine si frumos pana am bagat-o la cuptor...in 5 minute a inceput sa miroase a ars si era maronie deja:( stupid oven...sa vedem ce se intampla cand se raceste,are 99% sanse sa fie un esec :(

@ ElenaȘ da, e foarte important cuptorul cand faci pavlova, si chestii cu bezea in general. Daca arde prea tare, nu prea iese treaba :(
Ce s-a intamplat pana la urma?

cred ca ma incumet si eu sa o fac, mai ales ca am un cuptor vintage care coace greu pt ca usa nu se inchide perfect, singura mea problema e pisicul care abia asteapta sa uit cuptorul deschis, sa sara inauntru dupa ce s-a racit sa vada cam care-i treaba pe acolo, ma descurc eu cumva :) , intrebare: se poate inlocui otetul de vin cu zeama de lamaie? nu am in casa decat balsamic si otet de mere cu miere si n-am chef sa umblu dupa otet de vin; mi-a venit ideea si unei variante cu lemon curd peste bezea si frisca deasupra plus capsuni,dulce si acrisor, ce crezi? merci frumos.

Cred ca merge si cu otetul de mere. Ideea cu lemon curd e foarte buna - asa fac si eu data viitoare :)
Sa-mi zici cum iese!

a iesit delicioasa, bezeaua aproape perfecta, lemon curd-ul a fost putin cam acrisor pt. niste pustoaice mici dar cei mari au devorat-o, ar fi fost nevoie de una dubla :) data viitoare o sa asez intre bezea si frisca un orange curd, multumesc frumos pt. reteta :)

Trimiteți un comentariu