luni, 23 mai 2011

Dalboka - Ferma de Scoici

Cand am citit prima data de ferma de scoici la Mazi, mi-au facut ochii ca in desene animate, when you hit the jackpot! De atunci am avut grija ca fiecare drum la mare sa se sfarseasca cu o vizita la Dalboka, iar in weekend, de ziua mea, my dear hubby m-a dus din nou acolo, prima data pe anul asta (he really is the best ♥).


La 40 de km dupa Vama Veche, dupa ce faci de 2 ori stanga din drumul principal, urmarind un indicator spre Kaliakra, un drum ingust coboara printre 2 dealuri acoperite de maci si deodata dai peste mare, si chiar in fata ta vezi ferma cea vestita de scoici. De o parte si de alta a drumului, chiar pe mal, gasesti 2 carciumi cu de-ale marii - fiti atenti, cea din stanga e facatura, iar cea din dreapta e the real deal!


Si daca nu mi-ar place scoicile (desi, cum ar putea sa nu-ti placa ceva asa de bun?) tot mi-ar face placere sa vin aici, fie doar si pentru locatia asa de frumoasa. Inca de prima data cand am venit am am fost cuprinsa de o mare, mare admiratie pentru bulgari, care au reusit sa deschida o terasa atat de draguta la malul Marii Negre (nu ca nu ar fi posibil, dar la noi cum de nu extista asa ceva?).


Dupa ce te asezi la o masa umbrita de o plasa printre ale carei ochiuri sunt impletite frunze si te vezi cu meniul in fata, cel mai dificil lucru e sa te hotarasti ce anume vei manca. Ai de ales intre nspe mii de feluri de scoici: frigarui, tocanita, natur, cu condimente, cu orez, cu sos de vin, italienesti, scoici in salata, musaca, sarmale sau chiftele si cate si mai cate. Pe langa asta, mai gasesti icre, creveti, raci si o sumedenie de pesti + cateva deserturi... desigur, cu scoici (scoici umplute cu mere, anyone?)


Cel mai bine e sa mergeti macar in 4 aici, ca sa apucati sa gustati din cat mai mult feluri. Noi sambata ne-am facut de cap in felul urmator:

  • Icre (delicioase)

  • Frigarui de scoici de 3 feluri: la gratar, in crusta de nuca de cocos si afumate (3leva/6 ron bucata)


  • Scoici natur, cu condimente (o portie gigantica de 600g, extrem de gustoasa - 6 leva/12 ron)


  • Scoici a la Burgas, cu orez - unele din preferatele mele (6 leva/12 ron)
  • Scoici la cuptor cu cascaval (astea nu m-au dat pe spate, dar lui Alex i-au placut foarte mult - 7 leva/14 ron)


  • Rulada de vinete si dovlecei cu scoici - asta e my all time favourite, asa delicata si aromata (8leva/16 ron)
  • Hamsii (6leva/12 ron)

  • Cernocop la gratar - un peste foarte gustos, de care nu mai auzisem pana acum (6 pestoi - 18 leva/36 ron)

Dupa masa copioasa, nu-ti mai ramane decat sa te intinzi pe un sezlong si sa digeri fericit, in zumzetul valurilor.



Toata distractia + sos de usturoi, sos picant (nu stiu ce pun in el dar e al naiba de bun), salata, paine, bere si apa, pentru 4 persoane, a fost 180 ron.


A fost exact atat de bine pe cat imi aminteam si de abia astept tura urmatoare! Daca aveti drum prin Vama, dati o tura pe la Dalboka - o sa va placa la nebunie!

    8 comentarii:

    Aaaah, la marele fix, duminica pe vremea asta o sa stau la soare cu un kil de midii de la Dalboka in stomac!
    Si in alte dati, ce-ai mai mincat bun? Sa stim ce sa pescuim din meniu, nu de alta!

    Pai am mai mancat creveti - foarte buni, tocanita de midii e si ea yumm, la fel e si zarganul, dar de data asta nu aveau :(

    Sa va luati neaparat scoicile Burgas, pe cele natur si rulada cu vinete - sunt dementiale toate :D

    da' daca nu vreau sa merg pana in Vama cum fac? :)

    Intradevar totul este foarte apetisant si imbietor ! vreau si eu sa merg neaparat !Stau si ma uit la poze si imi inchipui ce gust au toate preparatele si deja nu mai pot de pofta! Trebuie sa vizitam acest loc cat mai curand !
    Va felicit pentru blog si va admir pozele si savurez cu placere toate articolele pe care le postati ! Va doresc o zi minunata!

    Ce nebunie! Super delicioasa petrecere pentru o aniversare :) La multi ani!

    la desert e musai sa incercati midiile cu mere si frisca, sunt o nebunie ! combinatia poate parea usor dubioasa, dar e delicioasa !

    Frigaruile cu coconut ie cele mai bune.

    @ AlexandraȘ ie bune, nu zic nu, dar rulada cu vinete si dovlecei iz THE BEST!

    Trimiteți un comentariu