luni, 30 mai 2011

Yogurt Cake cu Capsuni

Stiti capsunile alea frumoase de care va povesteam ca le-am luat din piata si nu stiam ce sa fac cu ele? Pai, dupa multe suceli si invarteli, m-am hotarat sa fac ceva nou, "struto-camila": un fel de cheese cake, doar ca in loc sa fac crema cu cheese am pus iaurt.


Nu prea stiam eu ce va iesi, dar s-a terminat cu happy end povestea - a rezultat o chestie racoroasa si usoara, putin acrisoara si nu prea dulce, perfecta pe caldura asta!


So it goes like this: intai am facut blatul din 200g biscuiti divestivi transformati in praf si pulbere in robotul de bucatarie, amestecati cu 110g unt topit. Am intins cu degetele maglavaisul asta in forma de tort si l-am bagat la frigider

Am spalat 1 kg de capsuni si a pus deoparte jumatate - pe cele mai frumoase si prezentabile! Jumatatea care n-a trecut de preselectie a fost tocata in jumatati sau sferturi si presarata deasupra blatului.


Intr-un ibric am amestecat 50ml rom (puteti incerca si cu vodka :D) cu 150 ml suc de portocale proaspat stors si cu 200g zahar tos. Am pus amestecul la foc mic, pana ce zaharul s-a dizolvat si s-a format un sirop gros.L-am lasat sa se raceasca si am purces mai departe catre misiunea "gelatina, bat-o vina!": in alt ibric am inmuiat timp de 5 minute 2 plicuri de gelatina in 200ml lapte rece si apoi am dizolvat-o in bain-marie: am pus ibricul intr-o craticioara cu apa (cat sa ajunga pana la jumatatea ibricului) si am asezat craticioara pe aragaz, la foc mic. Am amestecat incetisor laptele cu gelatina, pana ce gelatina s-a dizolvat de tot (dar aveti grija sa nu infierbantati laptele prea tare pentru a nu inactiva gelatina!)

In timp ce siropul si gelatina se racoreau putin, am batut cu telul 900ml de iaurt  cu 2 lingurite de extract de vanilie. Apoi am turnat peste iaurt siropul de zahar si laptele+gelatina si am amestecat binisor. 

Tot amestecul asta iaurtos a fost turnat peste blatul acoperit de capsuni si a sfarsit in frigider vreo 3-4 ore, pana s-a intarit bine.

The final touch a fost sa asez on top of it capsunile ramase si sa ma minunez de creatia mea!


E delicioasa - va spun! (Alex a zis ca e my best work so far :D)


* Later Edit: E foarte simplu de facut prajitura asta si singurul hop e la pregatirea gelatinei. Gelatina e distrusa la temperaturi mai mari de 60 de grade, asa ca aveti grija sa nu fierbeti laptele in timp ce o dizolvati! (e destul de delicat procesul - studiati bine intructiunile de preparare de pe spatele pachetelului de gelatina). Pe cel folosit de mine spune ca 1 plic incheaga 500ml lichid - daca pe al vostru scrie altfel, faceti ajustarile de rigoare :)

Also, if you're going for "light" si vreti sa folositi un iaurt slab, ar fi o idee buna sa puneti 3 plicuri de gelatina + 300ml lapte, just to make sure. Actually, daca aveti emotii, puteti sa puneti  3 plicuri de gelatina oricum, ca sa scapati de-o grija!

Hope this helps!

19 comentarii:

ce fel de iaurt? mai batos, mai lichid? sau nu conteaza, ca e cu gelatina? felicitari, draguta, arata fenomenal de bine!

Am folosit unul cu 6% grasime, ceva mai batos

Ce bunatate ai facut aici! imi place mai mult decat un cheesecake ca e mai light cu mult :) arata divin, am pus la bookmarks!

vai cu arata :X mi s-a umplut gura de apa. trebuie neaparat incercata :D

Ce bine arata !!! Am salvat reteta sa o pun in practica ...
O seara faina !

felicitari pt creatie! arata fabulos! cautam si e uo retea faina cu capsuni si am gasit-o:)

arata extraordinar. in weekend o sa pun in practica reteta asta :) sper sa imi iasa la fel de frumos si gustos :)

Da bine mai arata iaurto-cheesecake-ul asta :)

Buna
Am incercat si eu azi prajitura ta, dar nu mi-a iesit...E deja de 4 ore la rece.Nu stiu ce are...nu vrea nici cum sa se intareasca....e lichida:((
Sa fie din cauza iaurtului?Avea doar 2% grasime.Sau de ce?
Oricum ii mai dau o sansa pana dimineata, nici nu o sa pot dormi:(

@Ruxi: imi pare tare rau ca nu a iesit bine. Cea mai probabila explicatie la care ma pot gandi e ca poate ai fiert gelatina si s-a inactivat - laptele trebuie doar incalzit in bain marie pana se dizolva gelatina, nu mai mult - e cam delicat procesul, si eu am avut emotii. Si siropul nu trebuie sa fie prea fierbinte cand il torni in iaurt...
Se poate totusi sa se intareasca pana maine - la mine a durat cam 5-6 ore la frigider... sper sa iasa! Let me know!

Ce bunatate ai pregatit.. !!
Cu mare drag te invit sa raspunzi provocarii Dulce Romanie, pe care luna aceasta o gazduiesc pe blog-ul meu.. Ingredientele provocarii sunt menta si ciresele... 2 ingrediente pline de inspiratie, zic eu :). Multumesc anticipat .. O zi frumoasa.

Dupa ce am plecat de la tine am facut strawberry nobake cheesecake.. Si inca o data ieri :). Slurp!

Ps: la ce am facut eu am folosit 3lingurite de gelatina dizolvate in sucul de la o lamaie (cat sa fie fierbinte dar sa nu dea in clocot) => 3h in frigi. Acuma pt iaurt nu stiu..

Pe plicul meu spunea asa: continutul unui plic trebuie dizolvat intr-o 100ml lichid. Pe al tau ce zicea? A naiba gelatina?

Probabil era acelasi plic. Eu am facut ce scria in reteta mea. Dar cred ca pt iaurt, care e mai lichid decat crema de branza, e ok cat ai zis..

Pt a scapa de durerile de cap date de prepararea gelatinei se poate folosi agar-agar, o alga cu putere de gelifiere de nush cate ori mai mare.
Japonezii o adora pt ca are si efect de slabire (da senzatie de satietate).

te rog spune-mi ce diametru are forma de tort fiindca eu am una de 30 si cred ca e prea mare! multumesc

@ Cristina: forma mea are diametrul 24 cm. Poti sa faci mai mult blat de biscutii, ca sa fii sigura ca e acoperita baza - probabil 300g biscuiti cu 150g unt topit ar fi ok :)

Super ideea, am pus-o in practica si eu, cu amaretto in loc de rom si suc de capsuni in loc de portocale. Si 3 plicuri de gelatina :D
Am primit felicitari, pe care ti le forwardez! Multam!

Trimiteți un comentariu