luni, 18 octombrie 2010

Chinese Extravaganza - Intro

Vineri seara a fost chinese night.

Ce trebuie sa tineti minte cand gatiti chinezeste... e foarte usor, si foarte rapid, desi poate ca suna un pic fancy.
Ideea e sa aveti cateva ingrediente cheie prin camara - sos de soia, sos dulce-acrisor, sos iute, amidon de porumb, sos de stridii, otet de orez, ulei de susan, niste urechi de lemn deshidratate.
(de la stanga la dreapta, in ordiena numerelor de pe tricou... ulei de susan, otet de orez, sos iute, sos de stridii... si ce vedeti gri, in patea de sos, sunt urechi de lemn deshidratate - se inmoaie intr-un pahar de apa calduta cu 10 minute inainte de a le folosi)
 (aici - sos de soia, sos dulce-acrisor, alt sos de soia - asta e special pt seafood, anason stelat, piper Szechuan si 5spice - amestec de condimente)

Pentru asta, recomand o vizita la Dragonul Rosu, unde exista un magazin cu ingrediente chinezesti, la preturi mai mult decat acceptabile (sosuri intre 10-15 RON). Eu le am pe ale mele de vreo 8 luni, si inca ma mai tin. Sunt cu adevarat o investitie ;)

Meniul de vineri seara?
Pachetele de primavara


Peste dulce-acrisor


Pui cu urechi de lemn


Pui Gong Bao (cu alune si castraveti)


Orez cu ou si legume


Legume cu usturoi


Poate suna complicat, dar treaba sta in felul urmator: pentru toate felurile astea, mi-au trebuit 500g piept de pui, 2 fileuri de peste, 3 legaturi de ceapa verde, 5 morcovi, 2 ardei grasi, 1 ardei iute, juamtate de varza, 5 castraveti, si o conserva de alune.(pe langa ingredientele cheie de care v-am vorbit mai sus).
Tot ce trebuie sa faceti e sa le taiati pe toate dinainte, in rest fiecare fel dureaza cam 5 minute pana e gata. (Totul de face la foc iute-iute... si iese tot iute-iute :p)
So, to sum it up - taiatul ingredientelor si marinatul carnii a durat cam 30 de minute (daca va invitati si prietenii puneti-i la munca fara mila, si se scurteaza si timpul :p).
The actual cooking - lucrand la 2 tigai, e drept, a durat maxim jumatate de ora. Deci - go for it!
Mai departe, e simplu... just invite some friends over, and you're set.


Revin cu retete detaliate :D

5 comentarii:

Ce-a fost cel mai bun? Hmmm... Nu pot sa ma hotarasc....

Preferatele mele sunt legumele cu usturoi... sunt light si really, really yummy. O sa postez si reteta asta in curand!

Ce bine arata!!! yumyy Eu am mancat vineri La Pekin (in pasajul Vilagrosse in centru vechi la etaj, cred ca e cel mai renumit din zona) pui cu ananas si rata picanta cu legume si sos nu mai stiu de care:) dar oricum super gustoase.

Razvan

am si eu cateva intrebari legate de magazinul asta magic din dragon:
1.cum se vand condimentele?la gramaj?cam cat costa?
2.au si bambus acolo?e cumva proaspat?sau e congelat?

m-am intors acum juma' de an din china,dupa vreo 4 ani acolo si mi s-a facut pofta de mancare chinezeasca adevarata si cum in Bucuresti nu exista un restaurant bun se pare ca va trebui sa gatesc eu.

merci mult!

@ Suzy: condimentele sunt ambalate si au intre 30g si... mai multe (nu stiu limita superioara). Preturile sunt f ok: 5 ron pt o punga de 50g de 5spice. Sosurile sunt in jur de 10 ron. E posibil sa aiba si bambus congelat. Merita clar o vizita - sigur nu te intorci cu mana goala :)

Trimiteți un comentariu