vineri, 10 decembrie 2010

Bobotie

Ieri a fost Bobotie-Day. Si, dap, fost la fel de bun pe cat mi-l aminteam. E o combinatie destul de nastrushnica de carne tocata cu mere, stafide si condimente indiene. Nu va mirati de condimentele indiene - bucataria Africii de Sud este plina de influente indiene - probabil de asta mi-a si placut asa de tare.


*Interesting fact: colonizarea Africii de Sud de catre olandezi a inceput datorita unei decizii a Companiei Indiilor de Est de a infiinta o gradina de fructe si legume la jumatatea drumului dintre Europa si India, pentru a combate scorbutul care facea ravagii pe nave pe vremea aceea - si cum Capul Bunei Sperante era la jumatatea acestui drum - atunci gradina sa fie!*


Asa, sa revin la subiect: Bobotie este felul national al Africii de Sud, si sa stiti ca e o tare usor de facut!
Va trebuie 400g carne tocata (de vita sau miel), 1 mar, o lingura de stafide, 1 ceapa, un catel de usturoi, 2 felii de paine, 1 lingurita de tumeric, 1 lingurita de garam masala (sau inlociuti-le cu praf de curry daca va este imposibil sa le gasiti, desi este cam blasfemic), 1 lingurita boia iute, 1 lingura de otet de vin, 200 ml lapte si 2 oua, cateva frunzulite de dafin.

Eu am calit ceapa si usturoiul intr-o lingura de ulei, am adaugat condimentele +sare. Dupa cateva minute am adaugat si carnea tocata.










Lasati-o 10 minute la foc mic, sa se perpeleasca bine si sa-si piarda culoarea. Apoi -> marul taiat cubulete si stafidele s-au alaturat distractiei din tigaie. In sfarsit, am inmuiat painea in lapte, am stors-o, am maruntit-o si am pus-o si pe ea peste carne, impreuna cu 1 lingura de otet de vin. Am mai lasat cateva minute pe foc, si gata.










In laptele in care am inmuiat painea am adaugat 2 oua batute + un praf de sare.

Puneti carnea intr-o tava, si deasupra turnati ouale&laptele, presarati 2-3 frunze de dafin peste si dati la cuptor la foc mediu pentru 20 de minute.










Toata afacerea dureaza cam 40 de minute, si rezultatul este o bunatatea aromata, usor acrisoara, usor dulceaga, tare, tare buna.

7 comentarii:

@ Sabina: exact asa cum zici e - ma bucur ca iti place! Let me know how it goes :*

Special, foarte special... Sunt foarte curioasa ce gust are... Cred ca am sa incerc cu miel.
Arata delicios :)

Stii ca mie imi plac combinatiile
nastrusnice,asa ca sigur e pe gustul meu.

Arata chiar excelent de bine, cam ce gust are ?

Foarte interesant. Seamana putin cu musacaua noastra, dar cred ca este mult mai gustoasa. Zilelea acestea o sa ma conving :)

@ Roxana: pai, cum ziceam mai sus, e foarte aromata, dulce-acrisoara! Aduce usor cu mancarea indiana :D

Trimiteți un comentariu