miercuri, 8 decembrie 2010

Top 5 Experiente Culinare in Africa de Sud

Am tot vrut sa va povestesc despre Africa de Sud, dar pana acum nu am apucat. However, din cauza ca in seara asta I'm in the process of making Bobotie (despre care o sa va povestesc pe larg maine...) , m-am gandit ca ar ar fi bine sa put things into perspective, first.


In primul si in primul rand, desi Africa de Sud este o tara absolut fabuloasa, cu peisaje de vis, cu animale de toate felurile running wild, cu oameni prietenosi si primitori, pe mine cel si cel mai tare m-a impresionat mancarea (d'oh - fooooood).
Cand ne-am intors prietenii ne tot intrebau "Si ce-ati mancat acolo? Lucruri ciudate?". Dar nu, sa stiti ca Africa de Sud m-a dat pe spate in primul rand prin numarul neasteptat de mare de fancy restaurants (I mean really fancy, gourmet-y, Michelin starred restaurants). Felul in care oamenii aia experimenteaza cu mancarea - Oh My God!!!


E greu sa fac un Top 5, dar voi incerca:

5. Cina la Ocean Basket - un lant de restaurante specializate pe seafood... si cum eu sunt a bit of a seafood freak, logic ca mi-a placut la nebunie! Si doamne, serveau fructele de mare cu un sos pe baza de unt absolut divin! As vrea sa stiu reteta pentru sosul ala....



4. Picnic la Warick Estate: exista o zona in Africa de Sud numita "The Winelands". Numele e destul de explicit - un loc unde la fiecare pas dai peste o podgorie. Unde oamenii se duc doar sa manance si sa deguste vin... si ce vinuri... Om, my!



3. Pranzul la Two Oceans Restaurant: restaurantul asta e exact la Capul Bunei Sperante, unde in dreapta ai Oceanul Indian, in stanga Oceanul Atlantic. Also - great food. Aici am incercat prima data Bobotie-ul mai sus mentionat. E un fel de curry acoperit cu un sos pe baza de ou - minunat!



2. Cina la La Colombe - restaurant care in 2009 a fost pe locul 12 in Top 50 de restaurante din lume, si care are 3 stele Michelin. It doesn't get any fancier than this. Am incercat un meniu de degustare de 7 feluri (da, 7!), fiecare cu vinul lui. Foie gras, trufe, homar - dar cea mai tare chestie a fost Veal Sweetbreads (in romana nu stiu cum se zice) care este ceva absolut divin. Din ce explicatii am citit eu cand ne-am intors, se pare ca e timusul vitelului - suna dubios, dar, jur, trebuie sa incercati asta odata!
(scuze pt calitatea deosebita a pozelor dar era asa de fancy ca mi-a fost rusine sa fac poze cu blitz-ul :p)



1. Cina la Savoy Cabbage. Aici am aflat raspunsul la intrebarea "Daca maine ai fi condamnat la moarte, ce ai vrea sa mananci la ultima masa?" Well - tartar-ul lor cu trufe si ou de prepelita, fara indoiala! Cel mai bun lucru pe care l-am mancat vreodata! Fara indoiala!


10 comentarii:

Super locuri, super poze, iar de mancare ce sa mai zic.Nu mai am cuvinte.
Seara faina sa ai.

stii ca esti o norocoasa ,nu?superbe locuri si meniuri!:)

ah, sweetbreads! am mancat unele absolut dementiale in Buenos Aires unde se numesc mojellas si sunt deep fried (ajung aproape ca niste jumari). oare cum sa facem sa gasim si la noi asa ceva?

and if you really wanna know, astea sunt exact glandele salivare ale vacii :))

Mersi Micul. O seara frumoasa sa ai si tu!

Florin, daca zici tu asa o fi... Eu nu am reusit sa ma lamuresc prea bine ;p tot ce stiu e ca sunt dementiale! Btw, ai idee cum le cheama in romana? Poate reusim sa gasim pe undeva

As fi vrut sa fiu intr-un buzunar
de-al tau.
A ta Degetica. :)

asa cum ai dedus si tu, numele in romana este timus. acum ce mutra o face macelarul cand o sa-i ceri asa ceva, istoria nu mai consemneaza :)))

cred ca sweetbreads sunt momițe. pe care si eu le caut de multi ani, asa cum caut si uger de vaca, o alta delicatesa disparuta. ultimele momitze mi le-a luat tata acu' cativa ani de la o macelarie din obor.

Eu am mancat ceva similar aici, cred ca momite erau dar nu sunt sigura. Absolut divine, au facut niste prieteni. Pe aici se pare ca se gasesc relativ usor la magazine mai "de fitze". Sunt divine, important e sa nu te gandesti exact la ce sunt. Ah, si am mai mancat in Romania, obtinute le la Arad, uhm, momite de curcan. Asa buneeeee...

Elena, cu credeam ca o sa ajung sa-mi doresc sa vizitez Africa de Sud. Arata superb...

Pozele nu arata nici pe departe la fel de bine ca the real thing! E de vis! Din toate punctele de vedere - peisaje, servicii, hoteluri, mancare.. singura buba e cu safety, dar pentru noi a fost ok si din punctul asta de vedere!

Trimiteți un comentariu