miercuri, 8 decembrie 2010

Tarta cu Zmeura si Mure

Ieri m-a apucat o mare pofta de ceva dulce, ceva foarte atipic pentru mine... Si cum aveam in congelator 1 kg de zmeura si unul de mure, m-am gandit ca o tarta ar merge la fix. I was right - acrisoara, proaspata, nu prea dulce.. Perfecta!



Aluatul l-am facut din 300g faina, 50g zahar + 150g unt rece, amestecate pana seamana cu niste firimituri, apoi am adaugat un ou, si cativa stropi de lapte, pana capata consistenta unui aluat (adik nu se dezintegreaza in bits and pieces) - dar, important, trebuie sa il framantati cat mai putin posibil! Doar in felul asta o sa va iasa fraged si sfaramicios, cum ii sade bine unui aluat de tarta ;)










Apoi l-am lasat sa se odihneasca 1 ora la frigier... A girl's gotta rest... and a dough too :p
Also, am amestecat 400g zmeura cu 400g mure + si am adaugat 150g zahar si 4 linguri de amidon alimentar.


Dupa ce ne-am odihnit amandoi, am intins aluatul pe blatul pudrat cu faina (gros de vreo 8-9 mm), l-am asezat in tava unsa cu unt si am turnat fructele peste el.


The final touch a fost sa amestec 4 linguri de faina cu jumatate de lingurita de praf de copt, 3 linguri de zahar, 1 lingurita de esenta de vanilie si 6 linguri de smantana. Am cadrilat tarta cu smaculina asta (intr-un mod foarte artistic, I might add), si am bagat-o la cuptor pentru 30 de minute, la foc mic ;)


A iesit o frumustete in toata regula! Check it out!






Rezumat:

8 portii   |  Timp de pregatire: 30 minute

Ingrediente:
  • 300g + 4 linguri faina
  • 200g+ 3 linguri zahar
  • 150g unt
  • 2-3 linguri de lapte
  • 400g zmeura
  • 400g mure
  • 4 linguri amidon
  • 6 linguri smantana
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • 1/2 lingurita praf de copt
Pregatire:
Se amesteca 300g faina cu 50g zahar, se adauga untul rece si se amesteca pana se obtin firimituri. Se adauga oul si 2-3 linguri de zahar, framantand cat mai putin. Aluatul se lasa la frigider 30minute-1 ora.
Se amesteca fructele cu 150g zahar si 4 linguri de amidon alimentar.
Se intinde aluatul, se aseaza in tava de tarta unsa cu unt, se toarna fructele deasupra.
Se amesteca 4 linguri faina cu 2 linguri zahar, 1 lingurita esenta de vanilie, 1/2 lingurita praf de copt si 6 linguri de smantana. Cu ajutorul unei pungi taiate la un colt, se cadrileaza tarta cu acest amestec.
Se coace la foc mic timp de 30 minute ;)


5 comentarii:

subscriu la diamond!
o tarta de top!

vai si siropul acela care se prelinge din tarta....o bunatate..lasa-ne si noua un pic:))

Va las cu mare drag! Inca mai am 2 felii ;)

Fetelor, nu fiti rele, pastrati-mi si mie o bucatica! Chit ca am fost mai lenesa si am venit abia acum :D.

Delicioasa! Bunica facea asa ceva, dar in loc de mure punea visine. Chiar nu mai stiam nimic de reteta. Promit ca cu prima ocazie... o pun pe prietena mea sa incerce!!!

Trimiteți un comentariu