vineri, 17 decembrie 2010

Carnati din toate tarile - Uniti-va!

Sau frenezia carnatilor... sau "nebunia" carnatilor :p.... sau ce feluri de carnati am facut ieri :D


Intai si intai, am cumparat 5kg de carne tocata (amestec de porc si vita) - mi-a tocat-o o tanti draguta de la Carrefour; incercati sa evitati sa luati carne gata tocata - that's yuky. Am impartit-o in 5 parti egale si am facut 5 feluri de carnati:


Chorizo:
1 kg carne tocata
8 lingurite boia dulce
4 lingurite piper Cayenne
2 lingurite chimen macinat
2 lingurite oregano uscat
1 lingurita scortisoara
1 lingurita piper
4 lingurite sare
5 catei de usturoi pisati
4 linguri de oter de vin
100ml vin alb


  
Cumberland: - englezesti- grozavi pentru English Breakfast ;)
1 kg carne tocata
2 lingurite sare
2 lingurite nucsoara
1 lingurita piper
1 lingurita maghiran
1 lingurita salvie
1 lingurita Cayenne
100 ml apa rece



Boerewors: - din Africa de Sud - merg foarte bine la gratar ;)

5 lingurite coriandru macinat
2 lingurite nucsoara
1  lingurita cuisoare pisate

2 lingurite cimbru
1 lingurita piper
3 lingurite sare
2 linguri de sos Worcestershire
2 catei de usturoi maruntit
100ml vin rosu
4 linguri otet de vin


Italian Fennel Sausage - preferatii mei de anul trecut
1 kg carne tocata            
2 lingurite sare
4 lingurite seminte se fenicul pisate
   (se gasesc la plafar)
2 lingurite boia dulce
1 lingurita de fulgi de ardei iute
2 lingurite de oregano
2 stelute de anason pisate in morjar
1 lingurita de piper
1 lingurita pudra de usturoi
1 lingurita zahar
100ml apa rece




Boudin Blanc: frantuzesti, foarte aromati - deliciosi!

1 kg carne tocata
100g orez - fiert

2 cepe albe calite
3 catei de uturoi    

1/2 legatura patrunjel tocat
2 cepe verzi tocate marunt
1 ardei verde maruntit

3 lingurite salvie
2 lingurite Cayenne
1 lingurita piper
3 lingurite sare



Pentru toti carnatii mi-a ajuns o caserola de intestine subtiri de porc (tot Carrefour), spalate bine, bine. Le-am umplut cat sa imi iasa niste carnati dolofani (cam 2cm diametru), si le-am pus la uscat pentru cateva zile pe balcon, la racorica. Cu parte dintre ei o sa ne delectam de Craciun; cealalta parte o sa mearga la congelator unde tin foarte bine.



* Note toate ierburile folosite erau uscate

15 comentarii:

foarte faina treaba, te invidiez pentru toti carnatii astia :)) noi avem doar traditionali, de la bunici, parinti, oameni binevoitori :). poate la anul confectionam. pofta multa!

sa nu-i dai pe toti lui florin, ca mai sunt si altii :))

Si trandafirii oltenesti unde sunt?? :)) glumesc :)
Felicitari, cred ca a fost multa munca, dar si rezultatul pe masura, mai ca m-as autoinvita si eu :) Sarbatori Fericite!

Madalin - incep o lista de doritori :D Dupa aia e auction-time :p

un bel assortiment de saucisses, le coix et trop difficile
bonne soirée

Eu as fi numit-o simfonia carnatilor. :)

Super tare!!! Mie mi se pare atat de dificil sa faci carnati... Pentru anul viitor, ce zici de niste comenzi on line in avans? Asortisment de carnati pentru perioada Craciunului! Eu comand de acum :)
Pupici

doamne,ce-i aici,ziua internationala a cirnatilor?sa nu vada spiridusul meu,ca ma pune la treaba si eu nu am facut vreodata asa ceva!
chiar ai avut multa rabdare!dar ai avut si determinare,cu siguranta!:)

deci cu asta mi-ai facut-o...foodie man pretinde acuma sa ii fac si lui carnati...damn...cum de sarbatori plecam s-a inscris pe lista in ianuarie sa ii fac toti carnatii astia...ce mi-ai facut :)

Super, si ce pofta...
Dar ai masina de facut carnati, nu? Adica de umplut intestinul? De unde ai luat?

@ Delicioasa: imi place ideea :D Te-am trecut la catastif pentru la anu':p

Alison, cam asa a fost! E si chestie de rabdare, dar nu e asa complicat cum pare... O sa vezi daca incerci.

@Monica: imi pare rau :p
Lasa ca o sa vii asa odihnita din Austria ca o sa ii faci in no time :D

OMG!! Vreau si euuuu...Insa nu cred ca voi gasi vreodata mate aici...Vai,ce mi-ai facut!! De-acum visez carnati facuti in casa.Oare exista vreo solutie la problema matelor? :) Sooo very great job! xoxox

WOw si-nca cum s-au unit! :))
Superb, imi ploua in gura desi am mancat numai 'porcarii' (piftie, sarmale etc) de la Craciun incoace. O sa revin sa aprofundez retetele.

Iti doresc un 2011 cu mii si mii de bucurii!

Trimiteți un comentariu