luni, 6 decembrie 2010

Pui Tikka Masala

Asa cum va spuneam ieri, cina de aseara a fost Pui Tikka Masala.


Tot ieri am aflat un lucru foarte amuzant - intr-un studiu care a analizat vreo 50 de variante ale retetei de Chicken Tikka Masala, singurul element comun a fost puiul :)) ...Adica exista muuuulte multe variante pentru bunatatea asta. Also, desi eu nu aveam dubii ca reteta e indiana, se pare ca indienii si englezii isi disputa originea retetei, iar dupa un sondaj din Anglia, Puiul Tikka Masala a fost declarat adevaratul fel national al Marii Britanii! Cine ar fi zis?!

Anyway, sa va povestesc despre varianta mea:
Intai si intai, am marinat puiul.


Am incalzit in 2 linguri de ulei 1 lingurita de boabe de mustar. Cand boabele au inceput sa sara, am adaugat in tigaie 3 catei de usturoi rasi pe razatoarea mica, 1 lingurita de ghimbir ras, 1 ardei iute tocat si condimentele: 2 lingurite de garam masala, 1/2 lingurita de chimen macinat si 1/2 lingurita de coriandru macinat, si 1/2 lingurita de boia iute.


Le-am lasat 2-3 minute pe foc, cat sa se intrepatrunda aromele. Jumatate din amestecul asta l-am pus deoparte. Cealalta jumatate am pus-o peste pieptul de pui taiat cubulete, impreuna cu 4 linguri de iaurt.



Am lasat puiul la marinat cam 3 ore, ar fi mers si mai mult, dar foamea era deja prea mare.

So, dupa 3 ore de intense drooling, am calit intr-o lingura de unt o ceapa mare, taiata feliute. Dupa 10 minute, am adaugat cealalta jumatate din amestecul de condimente (ala pe care l-am pregatit pentru marintaul puiului, remember?), 4 linguri de pasta de tomate si 200 ml de apa. Am lasat sa bolboroseasca la foc mic, si intre timp, am rumenit bucatelele de pui marinat intr-o alta tigaie. Apoi am pus puiul peste sos + 2 linguri de smantana dulce (din aia pentru frisca) o lingurita de zahar si inca o lingurita de garam masala. Nu pot sa va explic cum mirosea in bucatarie in momentul asta. Eram moarta de pofta :D


Dupa inca 10 minute, sosul scazuse si avea consistenta perfecta, cremos si delicat ;) L-am servit cu orez, and boy, was it good!


14 comentarii:

Ce pofta mi-ai facut... Delicios :)

Sa stii ca da! Foarte! Si super-simplu de facut!

ce e garam masala si unde se gaseste? banuies cca restul condimentelor sunt pe piata....

Super prezentare!
Eu inca n-am incercat nici o varianta de Tikka Masala. Dar nu-i timpul pierdut. :)))

Anonim, este un amestec indian de condimente care sta la baza majoritatea retetelor indiene. Se gaseste aici: www.mirodenii.ro, sau poti sa incerci sa faci acasa, uite reteta http://www.reteteleluiradu.ro/2009/02/09/garam-masala-amestecul-magic/

chicken tikka masala e probabil cel mai cunoscut fel indian care de fapt nu e indian ci englezesc :)

Florin, asa se pare - habar n-aveam :p

se simt aromele de aici...!:)

:)) nu m-as mira! Unde stai? :p In bucataria noastra inca mai miroase a indian food! Da' n-are nimic, ca imi place :p

Tocmai am facut onion bhaji si veggie samosa. L-am trimis pe Mihai dupa menta sa faca sos.

Eu ma apuc de traditionalele "indian" banana-chocolate muffins.

PS: am stoc de garam masala si sambar powder homemade daca vrei.

Super! Eu sunt o fana a gastronomiei asiatice si, ceva mai nou, a celei indiene. Privind la farfurie, imi imaginam si aromele care se degajau din ea si mi s-a facut pofta. O sa aman insa prepararea, desi ideea este excelenta, pentru ca am in plan mai intai Chickpea Sundal (e de post, dom'le, d-aia!).

Bun intr-adevar, reteta incercata! Este cel mai bun pui tikka masala incercat pana acum.

Am facut insa doua mici schimbari: am adaugat o lingura de stafide, si o lingura de rosii tocate pentru consistenta. Poate rosiile nu au facut diferenta mare, dar cu stafide mi-a placut.

@ Florina: imi pare bine ca ti-a placut! Suna bine si cu stafide, incerc si eu data viitoare :D

sunt putin mai lenesa asa ca am decis sa folosesc un mix de condimente gata preparat de la www.asianhomegourmet-online.ro dar a iesit fenomenal! e printre mancarurile mele favorite!

Trimiteți un comentariu