luni, 13 decembrie 2010

Melanzane alla Parmigiana

Reteta asta confirma faptul ca, uneori, lucrurile cele mai simple sunt cele mai bune. Vinete, rosii, parmezan, busuioc - that's all you need to create perfection. E una din retelele mele  preferate, si mi se pare ca merge la fix intr-o seara racoroasa de iarna, eventual cu un pahar de vin bun langa si o casa plina de prieteni!


Dureaza maxim 30 de minute, si vestea buna e ca e asa simplu totul, incat pana si cei mai certati-cu-bucataria dintre noi vor avea (cel mai probabil) un succes rasunator :p


Ingredientele sunt urmatoarele:
-3 vinete
-2 conserve de rosii (sau 1 kg de rosii proaspete)
-o legatura de busuioc proaspat
-1 catel de usturoi
-1 lingurita de zahar
-2 maini de parmezan ras - (cam 100g)
-2 linguri ulei de masline
optional  - un bulgare de mozarella
              - 1 lingura de pesmet

Am inceput prin a taia vinetele (spalate si lustruite bine inainte) in felii de 7-8mm. Apoi le-am asezat intr-o tava, le-am uns pe fiecare cu un pic de ulei de masline si le-am sarat si piperat. Le-am bagat in cuptorul incins sa se rumeneasca un pic. Dupa 5 minute, le-am intors pe celalta parte, si le-am mai lasat 3 minute. (Eu am repetat procesul asta de 2 ori, pentru ca nu mi-au incaput toate vinetele odata)

 

In timpul asta (multitasking ;) ) am ras pe razatoarea mica un catel de usturoi, si l-am aruncat intr-o tigaie, impreuna cu cateva frunzulite de bucuioc si 1 lingura de ulei de masline. Dupa 2-3 minute, am adaugat si rosiile in tigaie + o lingurita de zahar, sare si piper, am micsorat focul, si am lasat sa bolboroseasca linistit cam 10 minute, pana ce sosul scade si devine aromat si usor dulceag. (Aici ma opresc si mai mananc o portie ;p)

Si, cam asta a fost tot gatitul - see? Told you this is a simple affair! Acum asamblarea:
Puneti intr-o tava jumatate din sosul de rosii -> apoi presarati (cu generozitate!) parmezan deasupra -> apoi asezati jumatate din vinete -> apoi repetati procesul (rosii-parmezan-vinete).



Deasupra am mai presarat un pic de parmezan, si, beacuse I like things cheesy, am rupt un bulgare de mozarella on top of that. De asemenea, I like things crunchy, asa ca the final step a fost sa amestec 1 lingura de ulei de masline cu 2 linguri de pesmet si cateva frunzulite de busuioc rupte. Am obtinut un fel de firimituri de pesmet, pe care le-am presarat peste mozarella. In felul asta am obtinut o crusta crocanta pe care la noi  e mare bataie (that's the best part, I tell you! :D)



Am bagat tava in cuptor pentru 20 de minute (la 180grade), pana a devenit aurie, si crocanta, si perfecta.
Merge bine si cu o salata langa, dar cine mai sta sa faca salata?, noi le-am devorat asa, simple, si au fost heavenly!
 



7 comentarii:

Simple si delicioase... Yum :)
Tu ce Parmezan folosesti?
Pupici

Hola me encanta la berengena, compartamos ideas y recetas saludos desde VIGO ESPAÑA , MARIMI

@ Delicioasa: pana acum vreo saptamana am avut un parmezan adus din Franta de niste prieteni... dar s-a terminat :(( Asa ca mi-am luat de la Carrefour...

Arata mi-nu-nat. Cand ma intorc acasa sigur e pe lista "to do". Sper sa mai gasesc vinete in ianuarie :D

Daca prin "acasa" intelegi Ro, sigut gasesti! :D Cand te intorci?

Cealalta casa. In Ro nu gatesc, din principiu :)) - de fapt din cauza ca mama se pune si imi gateste tot ce imi pofteste inimioara si de obicei aleg chestii pe care ori nu le fac de una singura, ori nu se preteaza la gatitul pentru 2 (sau intra la ambele categorii :))). Ma rog, am o vanata pe care o asteapta imbaiat in parmezan si rosii diseara, sper sa ajunga pentru 2. Vai ce foame-mi e si astept delivery0ul de la supermarket :D

Trimiteți un comentariu