joi, 16 decembrie 2010

Pate de Ciuperci cu Ierburi Aromate si Ulei de Trufe


Ideea mi-a venit citind o reteta din Good Food-ul de luna asta (numar aniversar btw - au implinit 5 ani, si le mai zic odata "La Multi, Multi ani!" cu ocazia asta), dar am facut-o cu cateva modificari - eram intr-o stare de creativitate maxima ieri! Mi se pare un aperitiv perfect pentru masa de Craciun, usor de facut si cu o doza mare de "Wow Factor".



Asadar: 
Intai si intai am spalat bine, bine ciupercile. Apoi am tocat marunt de tot o ceapa si un catel de usturoi si le-am calit in 50g de unt, 5 minute. Am adaugat in tigaie 250g de ciuperci maruntite bine, sare&piper si am lasat 10 minute pe foc, pana scade tot lichidul.

 
Apoi am adaugat 2 linguri de coniac peste ciuperci (drunk mushrooms - yay :p), am marit focul si am mai lasat 2 minute.


Apoi a venit randul ierburilor sa se alature ciupercilor: salvie, cimbru si patrunjel, tocate marunt.


Tot acum am adaugat si vreo 7-8 picaturi de ulei de trufe (se gaseste aici, de exemplu - o sticluta din asta mica o sa va ajunga muuuult timp)
Am pasat jumatate din ciuperci in robotul de bucatarie, impreuna cu 100g unt la temperatura camerei si am amestecat cu cealalta jumatatea de ciuperci. (Le puteti pasa pe toate pentru un pate mai fin, dar eu am vrut sa aiba o textura mai bogata)
Am pus pateul in boluri si l-am lasat sa se raceasca bine.


Apoi am papat cu paine prajita. Miam-Miam!

5 comentarii:

OMG, de facut pe 2011, clar! Pacat ca nu mai am cand sa-l fac aici. Eu ador ciupercile si cred ca e extraordinar pateul :)

@ Alexandra : Me, Me, Me! De la Mosu'.... Mosul rulz!

Unde ai tinut ascunsa reteta asta pana acum???

ce super e reteta asta, am salvat-o si eu :D

Trimiteți un comentariu