joi, 2 decembrie 2010

Ghocchi cu Rucola in Sos de Unt

Great news, everybody! I am no longer a gnocchi virgin!! That is, aseara am facut pentru prima data ever gnocchi in casa! Si spre uimirea mea, chiar au iesit ca la carte! Sa fie nororc chior? Sa fie talentul meu innascut? Nu stiu - stiu doar ca gnocchi = yummy, easy to make goodness, si ca o sa mai fac :D


Sa va povestesc cum am facut: am fiert 6 cartofi (erau destul de micuti) in coaja, apoi i-am decojit si i-am lasat in strecuratoare jumatate de ora sa se usuce. Apoi i-am pasat si i-am amestecat cu o mana maaare de rucola tocata marunt. (oferta speciala la Mega Image ieri - 2 caserole de rucola la pret de una :D). Am condimentat cu nucsoara, piper proaspat macinat si sare.



Am adaugat un ou, si vreo 3 linguri de faina, pentru inceput. Am framantat amestecul asta, adaugand treptat faina, pana am obtinut un aluat elastic si nu prea umed. (secretul este sa nu pui prea multa faina - au am pun vreo 150g in total). Apoi am impartit aluatul in 5 parti, pe care le-am rasucit in suluri groase cam de 1,5-2 cm. Le-am taiat in segmente de 3cm, pe care le-am apasat cu o furculita. Asa zicea in reteta - se pare ca absorb mai mult sos in felul asta, desi daca nu aveti o unealta ca asta nu stiu daca are rost sa va obositi.


Anyway, dupa asta, i-am asezat intr-o tava presarata cu faina si i-am lasat la frigider jumatate de ora, sa se odihneasca. Imi plac retetele unde lasi chestiile sa se odihneasca. Pauzele lungi si dese sunt cheia marilor succese, nu? :p

Apoi i-am fiert in apa clocotita, sarata. Sunt gata cam in 4 minute, cand incep sa se ridice la suprafata.



Le-am servit cu un sos de unt, foarte simplu, si foooooarte delicios: Am topit 50 g de unt, am adaugat un polonic de supa de pui (de data asta am avut si eu home made - yay). Am lasat sa fiarba, amestecand, 2 minute, apoi am ras o mana de parmezan deasupra. Am turnat sosul peste gnocchi si gata.


















Am pus cocoloasele in boluri (stiati ca "gnocchi" inseamna "cocolos"? :p) si am decorat cu niste frunze de rucola.

Call me Gnocchi Master from now on... :p



11 comentarii:

yummy-yummy , ce harnicuta ai fost,sosul ala cu unt il ador,deja visez micutele galustele inotind in el,alunecind,imprastiind arome si senzatii...gata ,ma opresc!:)

Mmmm,ce bine arata!I love Rucola :D

Maya: si eu adooor rucola - Rucola rulz, clar :D

@ Alison: ma bucur ca iti place. Si mie mi-a placut sosul de unt, dar revelatia adevarata au fost chiar gnocchi - ma bucur ca am incercat! Acum nu-mi mai trebuie decat o ustensila ca a ta :D

Eu am facut doar taietei de casa
pana acum.
Trebuie sa incerc si gnocchi,ca prea bine arata.

Wow, what a great job with the gnocchi, you would never know it was your first time making gnocchi! They look delicious.

hello, I'm still a gnocchi virgin :)))
arata bine gnocchi tai, si ma incanta ideaa de a adauga rucola.
o saptamana, cea mai ramas din ea, cat mai placuta

ahhh,am vazut prea tarziu reteta ta...Planuiam niste penne all'arrabiata pt pranz,iar acum mi-ai facut pofta de gnocchi cu rucola,din care am o maree in frigider..dar nu am timp sa astept cartofii... :( pe maine,atunci. Si ma bucur mult ca ai facut gnocchi in casa,ai vazut cat sunt de usor de facut ? easy peasy...Pupici !

Aaaa,locuiesti in Bucuresti.:(
Credeam ca stai in USA din moment ce textele retetelor sunt scrise in doua limbi. Am sperat degeaba gandindu-ma sa te invit la mine pentru un schimb de experienta deoarece imi plac mult gusturile tale. Ai rafinament. Pacat ca esti asa departe :(

Aaaa,locuiesti in Bucuresti.:(
Credeam ca stai in USA din moment ce textele retetelor sunt scrise in doua limbi. Am sperat degeaba gandindu-ma sa te invit la mine pentru un schimb de experienta deoarece imi plac mult gusturile tale. Ai rafinament. Pacat ca esti asa departe :(

Trimiteți un comentariu