miercuri, 17 noiembrie 2010

Borek cu branza sarata


Parintii lui Alex au o dragoste mare, mare (aproape obsesiva as zice eu) pentru Turcia. Au facut nenumarate concedii acolo, ba chiar ne-au luat si pe noi cu ei odata. Nu de putine ori in weekend dau o fuga pana la Edirne.. ca deh - e la o aruncatura de bat :p
But I don't judge. Why? Pentru ca de fiecare data ne aduc de acolo, de la botul calului cum s-ar zice, borek - cu branza, cu carne - yummy! I love it :D

Dar de o vreme, au cam lipsit de la datorie si mi s-a facut dor de niste borek. Asa ca ieri m-am hotarat sa make my own. Cat de greu poate sa fie? Exista destul de multe variate (unele in care faci singur aluatul, chiar, but I was feeling lazy), asa ca am combinat mai multe retete, si uite la ce am ajuns:


1 pachet de foi de placinta, 500g branza de vaci, 500g feta, 1 legatura de patrunjel, 4 oua, 1 ceapa mica, 100ml lapte, 100g unt, 5 linguri ulei de masline, 100ml apa minerala
Am amestecat branza cu ceapa taiata marunt, marunt, cu patrunjelul tocat si cu 2 oua, si am amestecat bine.

Am topit untul in uleiul de masline. Are you with me so far? Asa, acum vine the tricky part. Am uns 3 foi de placinta cu unt (one at a time) si la un capat am asezat o parte din umplutura (cam 4 linguri)


Apoi format un sul, si l-am asezat in centrul tavii unse cu cunt, ca pe un melc... hm.. nu stiu daca are sens ce zic, mai bine va arat intr-o poza:


Ideea e ca din sulurile formate sa iasa o spirala. Am continuat la fel : 3 foi de placinta unse cu unt, umplute cu 4 linguri de umplutura, pana mi-am terminat spirala. Look:


Am batut celelate 2 oua, am adaugat laptele, si am turnat deasupra placintei.


Apoi am turnat si 100ml apa minerala peste, si am bagat la cuptor, la foc mediu, pentru 30 de minute... pana s-a facut rumena si frumoasa.


Am mai lasat-o un pic sa se raceasca - a trebuit sa imi folosesc toata vointa pentru pasul asta, cred ca a fost cel mai greu lucru de facut din toata reteta :p


Dar a meritat! Am taiat-o in felii ...si de aici puteti sa va inchipuiti singuri ce urmeaza :D
...Heaven on a plate...

8 comentarii:

...sa vad asta, acum, e dureros :D
Foarte fain ti-a iesit, felicitari, imi place mult "spirala" :P

@ Laura: cu siguranta nu vreau sa va provoc durere, doar pofte :D
Daca e dureros din cauza ca ti postul, poti sa o faci cu cartofi - cred ca e foarte buna si asa!
Te pup

Drag mea,arata nemaipomenit borek-ul tau mi-a lasat gura apa vazindu-l,ma intreb ce pot folosi un locul brinzei de vaci aici nu gasesc asa ceva?
Salutari

OOOO! Asta tre sa mearga bine cu un pahar de vin rosu de casa;)

P.S. Esti cumva interesata in schimb de linkuri?

pai eu te-am adaugat in blogroll ;)

Buna,
Ce gramaj avea pachetul de foi ?

Betty, erau foi de placinta de la Linco, congelate. Nu stiu sigur dar cred ca are 400g pachetul.

Tocmai am mancat doua portii. E foarte buna, doar ca prea multa branza pentru gustul meu :)

Trimiteți un comentariu