luni, 22 noiembrie 2010

Pui copt cu unt aromat

Puiul asta a fost o capodopera. Stiu ca zic asta de fiecare data :p dar pe bune, e adevarat! It was the work that I want to be remembered for - my "Mona Lisa" :D Am si martori (hei, martorilor - ziceti ca e adevarat!)


Intai si intai am facut untul aromat i. e. am taiat cubulete vreo 100g unt...


...Iar separat am pisat in mojar 3 catei de usturoi, impreuna cu cimbru, rozmarin si salvie (daca puteti, folositi ierburi proaspete - it makes all the difference), coaja de lamaie, si sare&piper.


Apoi am amestecat ierburile cu untul...



See? Btw, cred ca ar fi delicios si intins pe felii de bagheta la cuptor...Heck, eu am mancat un pic si asa. It was yummy, I'm telling you :D
Urmatorul pas a fost mozolirea puiului cu unt. Imi e rusine sa va spun, dar am violat puiul asta in toate orificiile posibile cu untul asta :p But I did it for a great cause. Am desprins pielea de carne, incepand cu pieptul (da, stiu ca sunt scarboasa) si l-am uns cu unt intre carne si piele...



Also, l-am uns si inauntru, si pe dinafara - ce mai -in toate locurile posibile! Dar in felul asta, toate aromele minunate din unt au patruns in carne din toate directiile, si jur ca a fost primul piept de pui pe care l-am mancat care nu a fost absolut deloc atos, ci fraged si delicios!
Inauntru, am bagat o lamaie intreaga, pe care am intepat-o de vreo 10 ori cu un cutit, cativa catei de usturoi, si niste crengute de cimbru, salvie.


L-am bagat in cuptorul incins, la foc mic, pentru vreo 2 ore. L-am mai scos cam la 40 de minute, ca sa il ung cu untul topit din tava.


A fost o minunatie! Fraged, suculent, aromat... perfect!

6 comentarii:

Ador puiul la cuptor. N-am incercat cu salvie pana acum. A fost usor afumat din cauza salviei?
Yum...

meat & butter..ce simfonie minunata..o sa incerc si eu puiul asta :)

@ Corina: Pai sa faci, si sa ne invitati si pe noi! :D

@ Dalicioasa: Nu a predominat aroma salviei - toate s-au intrepatruns la fix! A fost the best chicken ever! Sa incerci neaparat!

Omg cum a fost.. Genial! Juiciest chicken ever! Atat de genial incat propun infiintarea sectei martorii lui chef chilly. It. Worships butter and parmigiano :p

Eu am venit la spartu' targului.. Dar va asigur ca a fost super puiul. Chiar si aripioara.

Trimiteți un comentariu