luni, 15 noiembrie 2010

Naan - paine indiana

Ce-ar fi o masa o masa indiana fara naan? Ar fi ca humusul fara lipie, sau supa de ceapa fara bagheta... sau sarmalutele fara mamaliguta, sau... o masa etiopiana fara injera (pe asta nu o stiati nu? :p), sau... ok, gata nu mai aberez, ci trec direct la povestit :D


E foarte simplu de facut naan - pe cat ai zice "naan", si sunt gata! :p Nu, serios, chiar e simplu... eu m-am apucat de ele intre prepararea felului 3 si 4 din candrul maretului nostru festin indian de vineri, si au fost gata la timp pentru a fi devorate impreuna cu celalte minunatii pe care le-am facut - dureaza cam 45 de minute prepararea lor, inclusiv timpul in care le punem la crescut.

Am folosit 500g faina, 1 ou, 100ml lapte,  jumatate de cubulet de drojdie, 1 lingurita de zahar si 200ml apa calduta. Am frecat drojdia cu 1 lingurita de zahar pana s-a lichefiat, si am adaugat 5 linguri de apa calduta. In alt bol, am batut oul, si am adaugat laptele.


Apoi am amestecat faina cu laptele, oul si drojdia, am adaugat restul apei, am framantat 5 minute aluatul (daca e prea umed, mai adaugati putina faina, daca e prea uscat - apa), si l-am lasat sa creasca 20 de minute (e bine sa il puneti undeva la cald).
Dupa 20 de minute, am presarat cu faina masa de lucru, si l-am mai framantat un pic.. nu prea mult ca oboseam, si el si eu :p. apoi am format 5 mingiute, pe care le-am mai lasat un pic sa creasca.


Apoi e-am intins - ovale si subtirele, si le-am bagat in cuptorul intins - in 5-6 minute se umfla foarte tantose si sunt gata! Mai trebuie doar sa le ungeti cu unt.


Exista o multime de posibilitati pentru finisarea lor - eu le-am presarat cu coriandru tocat si usturoi zdrobit (garlic lover that i am), dar puteti sa folositi ceapa, sau branza, sau chimen - the sky's the limit!

4 comentarii:

ce umflate frumoase ti-au iesit!:)

Yum, arata biiine!
Cat de groase se intind cand le bagi la cuptor? Imi amintesc ca am vazut ceva la tv si le intindeau ff subitiri. Imi amintesc bine? :)
Ca.. poate le incerc candva...:D

Facut si eu, ma asteptam sa screw up de vreo 10 ori si iata mi-au iesit si mieee. La 22:00 asta faceam si pana la 23:00 au fost gata. N0au crescut mult inainte de cuptor si ma panicasem, dar in cuptor s-au umflat de numa' :)) Si le-am mancat cu salata de vinete, ca asta aveam in casa. Yum!

Ma bucur ca ti-au iesit Bianca! Si la mine tot in cupstor s-au umflat!
Eu azi sunt la capitolul focaccia :D

Trimiteți un comentariu