joi, 11 noiembrie 2010

Tarta Bakewell cu prune

Behold - creatia mea de aseara!


Tot Jamie m-a scos din impas. Am cumparat niste prune, hotarata sa fac ceva "tomnatic" :p cu ele, dar nu stiam ce. Asa ca, dupa ce mi-am luat la puricat cartile de bucate, m-am hotarat sa fac tarta asta. Nu e foarte departe de o tarta obisnuita, doar ca intre crema si blat are un strat de gem (eu l-am facut ieri din jumatate din prune - dar daca aveti gata facut cu atat mai bine).
Despre aluatul de tarta, am mai povestit aici.
Cat timp aluatul se odihnea in frigider, din 500g de prune, am facut un mini-gem aromat - le-am tocat marunt, si le-am fiert impreuna cu 100g zahar, scortisoara, nucsoara, cuisoare si praf de ghimbir.

Pentru umplutura, am amestecat 200 g unt cu 150 g zahar in robotul de bucatatie, pana cand am obtinut o crema spumoasa. Apoi am adaugat 1 fiola de esenta de vanilie, si o mana de migdale oparite (puteti folosi nuci, sau alte soiuri de alune nesarate), apoi 4 oua, pe ramd, si la sfarsit 100 g faina. Am bagat crema la frigider pentru jumatate de ora - asa zicea reteta, and I was in no hurry.
In sfarsit, asamblarea: am intins aluatul si l-am pus in forma de tarta unsa cu unt, apoi l-am uns cu gemul meu aromat, deasupra am pus umplutura cu migdale, si on top of that, prunele ramase, taiate in felii.


Am mai aruncat niste migdale tocate deasupra, si am bagat tarta la cuptor  pentru o ora.


Delish, as Jamie would say :D

2 comentarii:

Super, super, super!!! Ce mult m-am bucurat cand am vazut reteta. Uite cum ne salveaza Jamie :) Creste lista de "to do"...

@ Delicioasa: dap, sa stii ca a fost buna! Mi-a cam fost frica ca ccrema nu se va intari in cuptor, dar totul a fost bine pana la urma :D and yummy

Trimiteți un comentariu