miercuri, 3 noiembrie 2010

Cheesecake cu fructe de padure


Nu prea ma omor in general dupa dulciuri, dar cheesecake-ul e o exceptie... because it's so damn yummy and light and easy to make. Plus ca are fani o multime deja :D

300g biscuiti, 100g unt, 500g branza de vaci, 4 oua, 150g zahar, 2 fiole esenta de vanilie, 1 lingurita de zeama de lamaie, 200ml smantana, un praf de sare, + eu am folosit fructe de padure inghetate



 

Am sfaramat biscuitii - intai m-am gandit sa ii sfaram cu mana, dar dupa 10 minute deja faceam crampe la maini si m-am desteptat -> i-am sfaramat cu mixerul vertical - they didn't stand a chance. Dupa ce am obtinut un fel de faina de biscuti mai mult sau mai putin omogena, am adaugat untul bucatele...

...si am amestecat pana s-au format un fel de firimituri de biscuiti. Aici recunosc ca am trisat si am mai adaugat si 2 linguri de lapte ca sa obtin consistenta potrivita, si apoi am mutat maclavaisul asta in forma de tort unsa cu unt, unde l-am intins cu degetele, astfel incat sa acopere uniform fundul.


Intr-un bol mare am amestecat cu mixerul branza si zaharul, vreo 3 minute, apoi am adaugat pe rand cate un ou, apoi vanilia, zeama de lamaie, sarea si la final smantana. Am mai amestecat inca 3 minute cat sa fie really fluffy. Apoi am turnat totul peste blatul de biscuiti, si am bagat cheesecake-ul la cuptor, pentru o ora (give or take), la foc mic (trebuie sa aveti grija pt ca se poate arde foarte usor deasupra.)
Dupa ce am scos-o din cuptor, am lasat-o sa se raceasca, si am pus deasupra fructele, urmate de un pliculet de gelatina dizolvata in sucul lasat de fructe.


Am bagat toata frumusetea la frigider pentru o ora (si mai mult ar fi bine daca va puteti stapani pofta, which was not the case with us :p)

 
The problem is how much of it you're willing to share... if any *insert evil laughter here* :p

5 comentarii:

Imi place mult blogul tau,retete originale si gustoase.
Felicitari

Multumesc Lale! Sunt abia la inceput, dar ma bucur ca incep sa am fani :D Spread the word :p
Te mai astept pe aici

ce bafta ca am dat de blogul tau ti'am citit toate retetele si deja imi esti draga :D imi place ca esti atat de entuziasmata de gatit gata blogul tau a devenit unul din preferatele mele :)

@ adelina: sa stii ca sunt entuziasmata, nu stiu de ce nu am inceput mai devreme! This is awesome! Ma bucur foarte mult ca iti place blogul :D Cum ziceam mai sus, te astept cu mult drag, si... spread the word :D

@ girafa vesela: Felicitari! Ma bucur ca i-ai dat gata pe musafiri! Astept sugestii - spuneti-mi despre ce bucatarii mai vreti sa va povestesc!

Trimiteți un comentariu