miercuri, 24 noiembrie 2010

Italy - my love

Cand e asa soare si frumos afara (inca), ma apuca asa un dor de duca... Si mai sunt 5 luni pana la urmatorul concediu :(( Long time to wait! Asa ca rememorez nostalgica vacantele trecute. Azi m-am oprit la Italia.


Pentru o foodie ca mine, va puteti inchipui ca Italia este destul de aproape de paradis. I love it. Mancarea... dar si peisajele, cultura, istoria, oamenii, agitatia.. "the buzz".. totul imi place, mai putin limba (da, stiu ca unii vor considera asta un fel de sacrilegiu.. dar limba ma termina... oamenii aia vorbesc asa de repede ca ma ametesc :p)


So, italian food... De unde sa incep - de la pizza? Da, logic ca e cea mai buna, doar e de la mama ei... Dar am descoperit ca cea mai "cea mai" buna este pizza aia pe care o cumperi pe strada, ca street food...mmm... de cat ori nu ne-am orpit pe o bordura (classy, stiu :p) cu o cutie de pizza in brate, sa infulecam si sa ne uitam la oameni.


Dar, categoric, cea mai buna pizza am mancat-o (asa cum era de asteptat) in Napoli. Ce nu era insa de asteptat, insa, e cat de greu ne-a fost sa gasim pizza in Napoli. Eu de obicei sunt foarte organizata si stiu inca dinainte de a pleca in concediu unde si ce o sa mananc. Dar in Napoli am zis sa fim spontani...Bad mistake! Mergeam cu foamea/pofta in gat pe strada, si bineinteles, nu vedeam nici o pizzerie! Drama in toata regula :p Asa ca am inceput sa intrebam oamenii care treceau pe langa noi : "Pizza? Dove mangiare pizza?" (excuse my italian :p). Dar totul e bine cand se termina cu bine - am fost indrumati spre o pizzerie pe o straduta laturalnica, care avea vreo 4 mese, si - that's wehre the magic happened! A fost aproape erotica experienta mea cu pizza napolitana.... Dap, nu glumesc! MAGIC!



In Bologna (zisa si "La Grasa", stiti ? se pare ca aici gasesti cea mai buna mancare din Italia) nu am avut noroc insa... in acelasi fel "spontan" (nu o sa mai repet greseala asta), ne-am plimbat relaxati pe stradute admirand toate bunatatile din vitrine...


...dar, cand ni s-a facut foame, dupa atata admirat, am descoprit ca trecuse ora pranzului si toate restaurantele se inchisesera :(( Evil!!! Ne-am plimbat ca bezmeticii pe strazi (eu cu lacrimi in ochi aproape, de atata pofta), si am ajuns sa mancam la McDonalds :(( Nu, Bologna nu a fost o experienta fericita...


In incheiere, o sa va povestesc despre Florenta. Florenta e orasul meu preferat din Italia. Imi place atmosfera, imi place ca oamenii sunt asa relaxati si prietenosi... Am fost la o bodega (foarte apreciata, se pare) unde, am aflat noi, se servea cea mai buna bistecca alla fiorentina. The place to go, obviously! Era asa aglomerat, incat am ajuns la aceiasi masa cu un japonez si o coreeanca :D Don't you love asian people ? Sunt asa de prietenosi si zambareti, si dornici de comunicare! Si, va spun, bistecca noastra a fost fenomenala! Also, avea cam un kg portia!!


La masa de langa era un mix interrasial si mai mare - un italian (chel, cum ii sade bine unui italian :p), un englez, un american, si un spaniol (suna ca un inceput de banc nu?) Una peste altul, italianul a inceput sa ne faca cinste la toti cu sampanie si vino santo, si probabil ca e adevarat ca alcoolul dezleaga limbile oamenilor, pentru ca ne-am inteles toti de minune.. doar ca nu mai tin minte in ce limba ;p 


Oricum, ideea era ca nu am iesit niciodata mai fericiti dintr-un restaurant ;)


Ar mai fi multe de povestit, dar am obosit, si nu vreau sa va plictisesc :D In incheire, va las cu o inghetata :p


12 comentarii:

Si mie imi plae Italia,mancarea lor,inghetata,limba,oamenii....
Barbatii,hi,hi,sunt cam Don Juani.In sensul bun bineinteles.
La cat de draguta esti,cred ca a facut cinste la toata masa,numai sa
poata face o poza langa tina :))).
Inghetata aia e mortala.Am ramas cu
gandul la ea.

Daaa... mi-e tare dor de Italia! Dar ai dreptate cu barbatii :p Te pup

Italia!!!!! Pizza!!!! Napoli!!! Na, ca m-ai lasat salivand si visand! Vreau cantuccini cu vin si vreau capuccino la micul dejun, vreau pasta si panna cotta, vreau gelati si espresso, vreau gradini de portocali si apa albastra! Superb post-ul tau! M-a aruncat in visare si m-a scos din depresie!

Am voie? Am? In Bo ca si in majoritatea tarlor de gen (nu numai Italia) persoanele informate stiu ca dupa o anumita ora nu se mai mananca, nu in localurile clasice.


E simplu, bucatarul inchide si pleaca la masa :D


In Bologna chiar sunt o droaie de localuri care sunt deschise si in timpul zilei, multe fata de alte zone, ati avut ghinion :)


Firenze, superba, fiorentina se mananca la fel de buna in toata cizma, aia o vand doar mai scump si au o nesimtire in zona centrala ... normal, plin de japonezi.


Da, toate fiorentinele (si tagliatta) sunt imense :) cine ia o portie trebuie sa fie mare mancau. Sau dog german.


Sunt o droaie de localuri splendide in orice localitate daca iesi din circuitul turistic, nu trebuie sa vezi neaparat pe internet traseul.


Si cel mai fain e sa iei o masina si sa bati micile localitati de care nu a auzit nimeni, cu ferme proprii, cu produse artizanale, hai ca imi facusi chef sa rascolesc arhivele fotografice :D


Oricum Italia nu mai este ce a fost acum niste ani (multi, nu zic cati), s-a scumpit si nu ai loc de turisti sa tragi un partz.

kiss ya

Normal ca ai voie, imi place sa schimb impresii turistice, si nu numai :D Dap, am avut ghinion, problema e ca I get really cranky cand mi-e foame si nu am ce manca :p De asta m-a marcat experienta..
Altfel, Italia e printre preferatele mele, desi ai dreptate, turistii "este" peste tot ;p

:))) Este peste tot,mama ei de turisti :)))m-ai terminat :)) Eu locuiesc in Bologna, unde ai ramas flamanda :)) Daca ne cunosteam mai devreme veneai la noi si sa vezi tu atunci ce papa bun... :)

Ana-Maria, imi pare foarte rau ca nu ne-am cunoscut mai devreme, cum spui! Data viitoare, te tin minte :D

u can count on me ! :) oricand...

noi taman ce baturam bologna, de aia ziceam. firenze de mai multe ori, pisa, massa, carrara, venetia, le si uitai, pana acum cel mai mult imi placu nordul exterm, de la belluno spre cortina d'ampezza. si nu numai.


oricum, reiterez, nu mai sunt multe cum au fost.

tara ramane insa pupata de cel de sus ca peisaje.


aa, da, daca te mai duci, nu rata cinque terre, e de vis (golful poetilor, lerici, zona aia).


e o tara binecuvantata cu multe e la natura si nu numai.

am scris mai multe gresit, inclusiv cortina d'ampezzo, dar intelegi tu ;)

graba ...

M-ai omorat cu inghetata. Eu am fost in Italia in prima vacanta de vara din liceu si imi amintesc cum mi-am calculat bugetul ca sa imi ajunga sa vizitez ce aveam de gand, sa ii cumpar mamei o bijuterie din sticla de Murano si sa mananc 5 inghetate pe zi :)

@ VertAnge: :)) foarte inteligent calculat bugetul tau! Si eu as fi facut la fel, clar! :D

Trimiteți un comentariu